Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye er straten min verdt?


oleb

Anbefalte innlegg

Har planer om å selge min gamle traver pga den blir for lite brukt.

Gitaren er en Fender Stratocaster fra 1977, og fremstår som en gitar i meget god stand.

Minus er at forrige eier har skiftet ut originalt plekterbrett (svart) + knapper (svart) med et hvitt plekterbrett + knapper. Ellers er gitaren original. Forrige eier har hatt den inne hos "Gitardoktorn" for justering, hvor halsen ble stabilisert (har bygd ut halslommen litt).

Fenders produksjon i CBS-tiden var jo, som kjent, noget ustabil, men jeg mener at dette er et relativt bra eksemplar. Gitaren er lettspilt, klinger bra og holder stemminga fint. Det eneste som vitner om CBS-produksjon er vekta. Den veier litt for mye.

Dette ble jo nesten en salgsannonse, men det er ikke min intensjon.

Tingen er at jeg er usikker på hvor mye denne gitaren er verdt? Hvor mye vil være ok å ta for den?

Har snust litt på musikkpraksis.no, og der fant jeg en fra 1976 til 15000, og en fra 1979 til 9000kr.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12k for en 79mod hørtes vel litt stivt ut?

8000kr er vel absolutt minimum, får jeg ikke det, har jeg den heller noen år til.

Kanskje 10.000kr er en ok pris?

Prisen var sikkert satt med tanke på prut. Nå jobber ikke jeg på Riff, så kan ikke si noe annet enn at det var det jeg så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mener det hang en 79-modell på Riff for noen år siden. De skulle ha 12k for den om jeg ikke husker helt feil.

Hvis det er Riff i Oslo du snakker om, så tipper jeg at det er den jeg kjøpte. Det var en svart 1977 med svart plekterbrett og med en hotrails i bridge-posisjon (originalen fulgte med). Priset til 12k, og jeg fikk prutet den til 7k. Den har en del slitasje, men det er da de ser best ut etter min menig.

Fet lyd i den og massevis av mojo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det hang en 79-modell på Riff for noen år siden. De skulle ha 12k for den om jeg ikke husker helt feil.

Hvis det er Riff i Oslo du snakker om, så tipper jeg at det er den jeg kjøpte. Det var en svart 1977 med svart plekterbrett og med en hotrails i bridge-posisjon (originalen fulgte med). Priset til 12k, og jeg fikk prutet den til 7k. Den har en del slitasje, men det er da de ser best ut etter min menig.

Fet lyd i den og massevis av mojo.

Da er det nok den, mener den hadde svart brett. Ja, gittarn var kul som faen den:)

Endret av ke2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi eldre instrumenter ofte er mye bedre. Ulike merker har sine gode og mindre gode perioder, noe som gjør at det kreves informasjon/kunnskap for å finne noe bra, eller unngå noe mindre bra. Likevel, en mindre bra eldre modell kan for mange være bedre enn en ny gitar.

Gitarer er ikke som biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Nei, men det er jo ikke til å skoffe under en stol at feks merker som Gibson og Fender hadde sin glandsperiode for endel år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er jo ikke til å skoffe under en stol at feks merker som Gibson og Fender hadde sin glandsperiode for endel år siden.

Nei, for all del. På den annen side har de (da særlig Fender) også hatt flere perioder hvis gitarer ikke har vært like bra som dagens, så det kommer jo i stor grad an på årgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Ja, selvfølgelig. Feks Gibson har variert VELDIG.

Var vel en periode det var en syltetøyfabrikk(correct me if Im wrong) som eide Gibson. Jeg husker ikke perioden, men da kom iaffal Gibson ut med noen skikkelig tråtte gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.