Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiolin!


Vill!

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig å lære seg og spille det helt grunnleggende?

Jeg driver da og spiller inn litt musikk (hovedsaklig metal av den litt hardere typen) for egen trening og forlystelse. Jeg vurderer da og legge til fiolion, evt fele i miksen, for å gjøre det mer stemningsfullt, vakkert og den rekka der. De fleste band foretrekker synth på dette området, men jeg vil bruke alternativer.

Noen som har noen tips og komme med?

Altå, er det vanskelig? Melodiene og alt det der får gitarene ta seg av, mens fiolinen bare skal være bakgrunnslyd. I allefall foreløpig;)

btw; Hva er egentlig forskjellen på fiolin og fele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Skaff en synth el. med filolin eller strykerlyd...

Fordi det er drit vanskelig å lære seg å spille fiolin og spille det rent og pent. Tar årevis med trening, mange år.

Forskjellen mellom fiolin og fele er at fiolinen har 4 strenger og fela har 8 (4 overstrenger og 4 underliggende som svinger med, disse spiller man ikke på på samme måten.)

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle invistert i et midi-keyboard? Blir det noe bra, og er det lett og skaffe lyder?

Hvis jeg skal bruke mye tid på å øve på et instrument, er det selvfølgelig gitar;)

støtter den med keyboard! hvis det bare er lyden du er ute etter så er det et bra valg.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min lille drøm egentlig :blush:

Jeg får med meg en fiolinist og en trommis, mens jeg selv gjør alt det andre. Gitarer, bass og vokal. Samt at jeg skriver alt og er producer og manager ^_^

vanskelig å spille både rytme/lead-gitar OG bass om man skal spille live da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare spille alt det der i studio da;) Jeg vet om flere band som gjør sånn, og får med seg live-musikere når det blir aktuelt.

Noe annet som ikke er aktuelt er live-spilling på meg. Kansje om 5 år;)

Anser det forøvrig som lettere og skaffe 2 gitarister til den jobben, enn fiolinist, antallet er ikke akkurat det samme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom fiolin og fele er at fiolinen har 4 strenger og fela har 8 (4 overstrenger og 4 underliggende som svinger med, disse spiller man ikke på på samme måten.)

Fiolin og fele er to ord for den samme tingen, bare at fioliner er laget med mer fokus på detaljer og "luksus". Det er hardingfela som har resonansstrenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.