Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wolfmother?


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I utgangspunktet så er vell alle dagens band rip-off band på en eller annen måte...

Det finnes ikke mange originale band lengre, som ikke kan kobles opp mot andre!

Akkurat som Wolfmother kan kobles opp mot Led Zeppelin og Sabbath.

Nå det er sagt, så er jeg ikke noe stor fan av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så er vell alle dagens band rip-off band på en eller annen måte...

Det finnes ikke mange originale band lengre, som ikke kan kobles opp mot andre!

De originale bandene idag er like originale som de originale bandene for 20, 30, 40 og 50 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Hvem bryr seg om dette har vært gjort før?

Det rocker, og det liker jeg. Wolfmother greier noe FÅ eller ingen band

har greid de siste åra. Får det faktisk til å låta som om det var fra the good old 70's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen synes Wolfmother er uorginalt, synes jeg er litt idiotisk. Når du tenker over det kan alle band kobles til et eller annet tidligere band på samme måte som Wolfmother til f.eks. Sabbath og Zeppelin (som en annen dude her sa tidligere). Wolfmother er skikkelig kult, noen av sangene er skremmende enkle, men høres helt konge ut uansett. Håper neste cden blir like bra, selv om jeg tviler litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen synes Wolfmother er uorginalt, synes jeg er litt idiotisk. Når du tenker over det kan alle band kobles til et eller annet tidligere band på samme måte som Wolfmother til f.eks. Sabbath og Zeppelin (som en annen dude her sa tidligere).

Ja, men det får jo være grenser for kopiering. Hva var det anmeldere i Norge kalte de? Nyvinninger av prog-rocken, eller noe sånt. Latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg synes ikke de er noe bedre enn paris hilton jeg.

De får bare stemplet som et vidunderband fordi 30 år gamle zeppelin-fans lenger tilbake til de dagene og synes dette er sinnsykt kult.

Men ja, rip-offs fra helvete.

Og det er like mye orginalitet nå som for 50 år siden osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Starter på nytt

Om de er ripoffs eller orginale, så lykkes de med det de gjør! Om de hadde kalt seg "Led Zeppelin" og kommet med plata "Back with new lineup" så ville jeg tenkt at det var døll Plant og Page ikke er med, men at det nye opplegget er lyttbart nok. Like bra som Zeppelin? Nei.. Like orginale som Zeppelin? Nei.. Men å ut fra det trekke slutningen at de er drit gir fryktelig liten mening.

Liker sjangeren svært godt, og har lenge savna nye låter i den! Så Wolfmother er velkommen hos meg..

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

http://www.ultimate-guitar.com/news/interv..._the_truth.html

Ultimate-Guitar: What really intrigued me with the record were the classic influences. You obviously listened to a lot of Led Zeppelin, Sabbath, and Hendrix?

Andrew Stockdale: Hey, what are you talking about? Where did you pull this out?

Come on, Andrew. Fess up. For a band to take those influences and turn that into something modern, that's something really new. What interested you in that era of music?

This is a difficult question. Well, okay. What inspired me? Well, I like riffs. I grew up listening to a lot of indie music, where it was kind of discord and chord progressions. And rock and roll just had riffs, and it seemed solid and it seemed to sound good. And I wanted to try and be a part of that and try and write a riff. I wasn't specifically thinking of any particular band like the ones that you mentioned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At the end of the day when you look back at the record, is this the record you wanted to make?

It's entertainment. It's 52 minutes in people's lives. It means nothing. It's just a bit of escape. It's rock and roll. It's just fun. Maybe it inspires them to do something, to make music or do whatever they want. Maybe it's a bit of escape from their lives. But at the end of the day, it's just music.

hvorfor må musikk være så veldig alvorlig HELLE tiden?

Kan man ikke bare ha det litt gøy innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.