Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Iron Maiden


Duckling

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men samtidig syns jeg det blir vanskelig å kunne sammenligne nytt og gammelt maiden-materialle. Slik jeg ser det, lager de såpass anderledes musikk en før. ERgo kan det blir vanskelig. Det de lager nå, er knallbra metall av den typen, men det kan ikke sammenlignes med det gamle, siden det ikke er likt nok.

Så det nye og det gamle er bra på hver sin måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig syns jeg det blir vanskelig å kunne sammenligne nytt og gammelt maiden-materialle. Slik jeg ser det, lager de såpass anderledes musikk en før. ERgo kan det blir vanskelig. Det de lager nå, er knallbra metall av den typen, men det kan ikke sammenlignes med det gamle, siden det ikke er likt nok.

Så det nye og det gamle er bra på hver sin måte...

det er jeg egentlig veldig enig i =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne Maiden-plata er den beste til nå.

Enkelte band blir dårligere med tiden, og det er noe Iron Maiden har motbevist.

dum måte å formulere det på men jeg skjønner hva du mener.

burdte heller skrevet noe som at "En del band blir dårligere med tiden, men Iron Maiden beviser at de er ett unntak" eller noe i den duren. Sånn det står nå sier du at Iron Maiden motbeviser at en del band blir dårligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne Maiden-plata er den beste til nå.

Enkelte band blir dårligere med tiden, og det er noe Iron Maiden har motbevist.

<flisepsikk>Maiden har vel ikke motbevist at "enkelte band band blir dårligere med tiden". Det er fortsatt mange band som blir det. De har bare vist at DE ikke blir det :) </flisespikk> :P

Når det er sagt, så synes jeg plata er knallbra. Bedre enn Dance of death, selv om Pachendale (særlig live) slår alle låtene på AMOLAD. Seventh som var plata som gjorde meg for fan (for 18

år siden...jesus tiden flyr).

Når det gjelder gitaristene så husker jeg at da jeg var yngre likte jeg best Dave M, men nå som jeg har "modnet litt" synes jeg helt klart Adrian S spiller klart kulest. Gjennomtenkt, krystallklart og med sinnsyk presisjon. Og så lager han veldig kule låter. Når det gjelder Gers så spiller han med et glimt i øyet som jeg liker veldig godt. Og han ER utrolig teknisk hvis han vil. Dave er Dave: blues og spiller mye likt

ops, glemte å lese Anda sitt andre innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er uten tvil maidens beste ever, med brave new world på en meget god 2.plass. DoD likte jeg derimot ikke så godt, da er jeg mer into det gamle materialet, fra Iron Maiden og frem til Powerslave.

Hvordam kan du være mer into det gamle materialet, når du har 2/3 av de "nye" platene på topp 2? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. jeg mente vel egentlig å si at jeg likte det gamle materialet bedre en DoD.

Jess, korrekt, jeg synes AMOLAD og Brave new world er de to beste platene til maiden, men med unntak av de to liker jeg de 5 første desidert best. Mulig jeg formulerte meg litt rart i posten over, og kanskje jeg formulerer meg rart nå også, men det får så være ^^

tror jeg har klart å få frem poenget mitt hvertfall =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne Maiden-plata er den beste til nå.

Enkelte band blir dårligere med tiden, og det er noe Iron Maiden har motbevist.

dum måte å formulere det på men jeg skjønner hva du mener.

burdte heller skrevet noe som at "En del band blir dårligere med tiden, men Iron Maiden beviser at de er ett unntak" eller noe i den duren. Sånn det står nå sier du at Iron Maiden motbeviser at en del band blir dårligere ;)

Jeg synes denne Maiden-plata er den beste til nå.

Enkelte band blir dårligere med tiden, og det er noe Iron Maiden har motbevist.

<flisepsikk>Maiden har vel ikke motbevist at "enkelte band band blir dårligere med tiden". Det er fortsatt mange band som blir det. De har bare vist at DE ikke blir det :) </flisespikk> :P

ops, glemte å lese Anda sitt andre innlegg :)

Det ble vel i grunnen litt feil formulert, ja.

Det jeg - i bunn og grunn - mente var at Iron Maiden ikke blir dårligere med årene.

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg elsker den nye plata, men jeg savner allsang faktoren. Fear of the dark f.eks. Jeg vil ikke si at dette er det beste albummet siden da og da. Jeg syns de er så forskjellige at de ikke kan sammenlignes. Vert album har en historie i seg. Men jeg har sånn 2-3 favoritt sanger på hvert eneste album. Til og med virtual XI og the x factor. For meg var det at Adrian Smith kom inn igjen i 99 høydepunktet. Jeg har nå alle cd´ene bortsett fra et par live cd´er som er vanskelige og eddies archive. Har til og med det morsomme dataspillet. Lp samlingen vokser og dvd samlingen like så. Og jeg elsker det bandet. Og hver eneste Cd er en drøm å høre på! Men skal jeg velge et favorit album er det Fear of the dark. Den åpningen med Be quick or be dead etterfulgt av from here to eternity og afraid to shoot strangers er drit bra! Mange sanger jeg er glad i der ja!

Cant wait for the consert next week!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.