Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Superbillig opptak av gitar


Anbefalte innlegg

til slikt bruk har jeg bare brukt en dynamisk mikrofon som jeg har satt i stativ foran elementet på amp'en, og kobler inn i lydkortet på pc'en, og det har funket strålende :)

Bruker bare en XLR--Jack-kabel, med overgang fra 6,3mm til 3,5mm jack :) Dette har funka fint for meg :) Jeg bruker da en dårlig kopi av en Shure SM58, og til mitt bruk (opptak av gitar/vokal) har den fungert ypperlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan man koble forsterkeren til Toneporten, eller bruker kan man kun bruke softwarebaserte amper og effekter?

Begge versjonene av Toneport har linje-innganger, så du kan koble en gitaramp med linjeutgang direkte i boksen og dermed bruke din egen forsterker. Hvorvidt det låter bedre enn modelleringene til Line6 vil nok variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lånt Guitar Track Pro av en kompis. Og det eneste jeg trengte i tillegg var en overgang fra stor til liten jack. Og den kosta 36,00,-.

Så jeg har brukt 36kr :) Og det er ikke så dårlig heller. Det gjør jobben...

Greit, jeg var litt næsty å lasta ned NI Guitar Rig og da. :P

Endret av eXX0n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Greit, jeg var litt næsty å lasta ned NI Guitar Rig og da. :P

Trenger ikke å gjøre det en gang, Simulanalog sin gitarpakke er gratis og bedre enn GuitarRig. Kun en svært enkel pakke med noen få amper og effekter. Ingen fancy GUI.

Simulanalog er ikke et firma som skulle lage en ampsimulator, men et forskningsprosjekt som gikk ut på matematisk modellering, heldigvis valgte de å modellere forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.