Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Superbillig opptak av gitar


Anbefalte innlegg

Foreløpig bruker jeg programmet Audiacity og en clipsmikrofon fra Elkjøp(som kosta ca 70 kroner) Tenkte kanskje jeg skulle oppgradere bittelitt. :D

Har søkt igjennom Studio/Musikkproduksjonforumet her, men ikke funnet noe skikkelig billig løsning på dette. Fant dog denne på Behringers sider, som jeg lurte litt på. Kan man koble gitaren rett inn i denne boksen og så videre inn i pcen? Eller trenger man noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en svensk manual på denne på Behringer-siden, og såvidt jeg forsto så må den kobles gjennom mikrofoninngangen på en mixer. Da må man sikkert ha både mixer og lydkort i tillegg?

Hvis jeg skal bruke lydene fra forsterkeren min, VOX AD30VT, må jeg da bruke oppsettet:

Mikrofon->Mikser/Preamp->Lydkort->PC ?

Kommer vel fort opp i masse penger uansett ?

Men Line6 Toneport Ux1 kobler man gitaren rett i boksen og boksen rett i pcen og ferdig med det?Og med Behringers V-Amp 2? Er det noen andre billige slike type løsninger?

EDIT:

Hva med denne: M-Audio Jam Lab

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel line-out-/hodetelefon-utgang på forsterkeren? Hvis du kun skal ta opp gitarspor, går det an å kjøre den rett i lydkortet selv om du har dårlig lydkort. De fleste programmer tar hensyn til forsinkelsen i lydkortet, så du kan ta opp flere spor uten at det blir noen problemer. Gjorde dette selv før jeg kjøpte bedre lydkort og mikser. Jeg brukte recording out fra min Cube 30 og rett i lydkortet. Du bør kanskje laste ned ASIO-drivere til lydkortet. ASIO4all eller no. Da vil du kunne få ned forsinkelsen betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne type overgang en bruker for å koble rett inn i lydkort :http://www.riff.no/butikk/product_info.php?products_id=1795 ?

Forsto det slik på et innlegg jeg leste at man kan gjøre det på denne måten:

Gitar->Jack->Forsterker->Jack->Minijackovergang->Lydkort i pc

Vil det forbedre oppsettet mye om man bruker ett eksternt lydkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne type overgang en bruker for å koble rett inn i lydkort :http://www.riff.no/butikk/product_info.php?products_id=1795 ?

Forsto det slik på et innlegg jeg leste at man kan gjøre det på denne måten:

Gitar->Jack->Forsterker->Jack->Minijackovergang->Lydkort i pc

Vil det forbedre oppsettet mye om man bruker ett eksternt lydkort?

Du kan bruke den ja. Du vil da få lyd bare i venstre eller høyre kanal, siden en vanlig gitarkabel er mono. Da må du velge hvilken av inngangene (venstre eller høyre) du skal ta opp fra i programmet. Jeg kjøpte en kabel som var mono i den enden som går i forsterkeren og stereo i den andre, slik at jeg fikk lyd på begge kanaler inn, men det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....... Jeg kjøpte en kabel som var mono i den enden som går i forsterkeren og stereo i den andre, slik at jeg fikk lyd på begge kanaler inn, men det er ikke nødvendig...

Hvor fikk du tak i det da, og til hvilken pris?

Ser for eksempel at Tabs Musikk har ørti-bærti forskjellige overganger, men uten bilder går jeg litt i surr for hva jeg skal ha :blush:http://www.tabs.no/produkter/rekvisita/plu...oel/overganger/

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... :blush: ...lurer på om jeg har ødelagt noe på lydanlegget på maskina. Det hyla nå jævlig i det etter at jeg hadde kobla microcuben inn i en port frampå maskina. Etter det har lyden blitt veldig pistrete. Og bassen går ikke an å stilles på :(

Kan jeg ha drept subben tro? Den virker jævlig dau.

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.