Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Andrevalget`, hvilken gitar?


magga

Anbefalte innlegg

Er nå på god vei til å kjøpe min andre gitar, men vet ikke hel hva som er ett godt valg, Stor fan av Gibson Les paul Gitarer, Spes Classic..

Lurer da på om det er noen som har noen bedre forslag til gitar, også innenfor Les Paul serien, eller esp. Leter etter en alsidig gitar, men spiller selv mes rytme. Spilt ca 2-3 år, og spiller mye heavy metal, men også poppunk type panic at the disco..

Håper på å få noen konstruktive anbefalinger..

Endret av magga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Les Paul har såpass bra lyd at de bør være sentrum i lydbildet, altså lead gitar. I min mening passer veldig mange gitarer til rytme, kanskje en svart Fender Tele eller strat. Eller en Gibson Explorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut lawsuit modeller (Greco, Tokai o.l), skal kjøpe en Greco ved høsttider selv hadde jeg tenkt.

Er det noe du ikke skal kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Skal du spille rytme ville jeg heller valgt SG.

På de øverste båndene er det ca ingen gitar som slår SG i lyd. LP blir også lett danka ut av SG her.

Den perfekte riff/rytmegitarene imo. Den har ikke sustainen eller tonen til Les Paul

på de nederste båndene. Men du sier jo du skal spille rytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mest spilling rundt vokal, med noe solo.. Har en jackson Dkmg fra før ikke at det er noe prima strat, men er ikke het fan av den typen gitarer.. Explorer kan også falle i smak. Har også sett på en ltd Ec ganske fet gitar.. men utelukker strat.

blir å bruke 15000+ på gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mest spilling rundt vokal, med noe solo.. Har en jackson Dkmg fra før ikke at det er noe prima strat, men er ikke het fan av den typen gitarer.. Explorer kan også falle i smak. Har også sett på en ltd Ec ganske fet gitar.. men utelukker strat.

blir å bruke 15000+ på gitar.

Skjekk ut Jackson Soloist gitarene eller ESP LTD - M 1000. Knall gitarer til heavy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.