Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steinberger bass


alarn68

Anbefalte innlegg

Her er en steiberger bass far 80 tallet en gang.

Bassen er i grei bruks stand spiller fint men det kan se ut som den er opplakkert en eller annen gang.

Lokket bak på gitaren mangler.

Koffert følger med ser ut som den er fra 80åra også men i grei stand.

Skal selge denne for en kompis men har ikke nå erfaring eller kunnskaper om den

Er det non som vet modell navn på den? og eventuel verdi?

steiberger bass

post-1665-1143668780_thumb.jpg

Endret av alarn68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er en steiberger bass far 80 tallet en gang.

Bassen er i grei bruks stand spiller fint men det kan se ut som den er opplakkert en eller annen gang.

Lokket bak på gitaren mangler.

Koffert følger med ser ut som den er fra 80åra også men i grei stand.

Skal selge denne for en kompis men har ikke nå erfaring eller kunnskaper om den

Er det non som vet modell navn på den? og eventuel verdi?

steiberger bass

Vet ikke helt... synes helt ærlig talt ikke den der ser ut som en Steinberger i det hele tatt! Men jeg kan selvsagt ta feil. Det kan være en Spirit...

Men som sagt, synes ikke denne ser ut som en Steinberger i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mulig du har rett. Har ikke peiling går bare utfra hva jeg er blidt fortalt? B)

Kroppsfasongen ligner ikke på noen Steinberger jeg noen gang har sett.

Og er det bare meg, eller ser det ut som om noen har forsøkt å stryke ut navnet på stolen??? Synes det ser litt redigert ut...

Tipper det er en Asia-bass fra 80-tallet. Sikkert morsomt om man har sansen, men ikke noe samlerobject. Og den prisen? hmmm....

Nei, styr unna... det der ser ut som "monkey business."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke veldig mye om Steinberger instrumenter. Men se her: Steinberger World. Her er det masse info, som kan hjelpe deg å finne ut hva det er du har.

Det ser ut for meg som om det ikke er en Steinberger. Står det Steinberger noe sted på bassen? Vanligvis vil det stå trykt på strenge stolen (se bilde). Og ellers ser pick-upene anderledes ut. Og sadelen ved stolen er smalere enn Steinberger sin.

Kanskje det er en imitasjon? Hohner laget noen Steinberger imitasjoner.

Tror ikke det er Spirit - de ser ganske anderledes ut.

post-719-1143653286_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke veldig mye om Steinberger instrumenter. Men se her: Steinberger World. Her er det masse info, som kan hjelpe deg å finne ut hva det er du har.

Det ser ut for meg som om det ikke er en Steinberger. Står det Steinberger noe sted på bassen? Vanligvis vil det stå trykt på strenge stolen (se bilde). Og ellers ser pick-upene anderledes ut. Og sadelen ved stolen er smalere enn Steinberger sin.

Kanskje det er en imitasjon? Hohner laget noen Steinberger imitasjoner.

Tror ikke det er Spirit - de ser ganske anderledes ut.

Det er ikke en Hohner Jack, det var den headless-varianten Hohner laget med vanlig basskropp. Det er heller ikke en Westone. De hadde noen headless-basser men ikke med denne typen mic eller kropp.

Det er faktisk en av de få headless-bassene jeg har sett som ikke har noen form for "utsparing" rundt stolen. Så denne blir jeg satt litt ut av. :)

Men jeg er helt sikker på at det er en imitasjon/kopi av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke nå på stolen. Og det er ikke nå tegn der til at det er stryket ut nå.

Utsparing rundt stolen ? Vis du mener om stolen er felt ned i kroppen så er den det ca 1cm med utsparing til stolen.

Hær er det ingen som prøver og lure noen så ikke kom med denne

monkey business. Jeg vet ikke hva dette er !!!!!!!!!!!!!!!!

Og spør hær prøver ikke og lure noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selge denne for en kompis og han forlanger 1500,- for den så jeg prøver bare hær og finne ut om den er vert det

Og hva det er. Og takker for all hjelp jeg kan få i og få klaret i hva dette egenlig ær. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke nå på stolen. Og det er ikke nå tegn der til at det er stryket ut nå.

Utsparing rundt stolen ? Vis du mener om stolen er felt ned i kroppen så er den det ca 1cm med utsparing til stolen.

Hær er det ingen som prøver og lure noen så ikke kom med denne

monkey business. Jeg vet ikke hva dette er !!!!!!!!!!!!!!!!

Og spør hær prøver ikke og lure noen.

OK :)

Beklager hvis jeg tråkket på noen tær ;) Jeg synes bare det var rart at den var avertert som Steinberger, når det helt tydelig ikke er det! ;) Og jeg synes fortsatt at det så litt redigert ut på stolen, men det er sikkert bare JPG-kompresjonen som gjør det.

Bassen er sikkert verdt 1500,-.

Jeg har sjekket med en kamerat fra Portugal som er helt rå på gamle basser, og han bekrefter at det er en Washburn Force-42. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke nå på stolen. Og det er ikke nå tegn der til at det er stryket ut nå.

Utsparing rundt stolen ? Vis du mener om stolen er felt ned i kroppen så er den det ca 1cm med utsparing til stolen.

Hær er det ingen som prøver og lure noen så ikke kom med denne

monkey business. Jeg vet ikke hva dette er !!!!!!!!!!!!!!!!

Og spør hær prøver ikke og lure noen.

OK :)

Beklager hvis jeg tråkket på noen tær ;) Jeg synes bare det var rart at den var avertert som Steinberger, når det helt tydelig ikke er det! ;) Og jeg synes fortsatt at det så litt redigert ut på stolen, men det er sikkert bare JPG-kompresjonen som gjør det.

Bassen er sikkert verdt 1500,-.

Jeg har sjekket med en kamerat fra Portugal som er helt rå på gamle basser, og han bekrefter at det er en Washburn Force-42. :)

Ok. takk da sier vi det og forandrer annonsen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selge denne for en kompis og han forlanger 1500,- for den så jeg prøver bare hær og finne ut om den er vert det

Og hva det er. Og takker for all hjelp jeg kan få i og få klaret i hva dette egenlig ær. :huh:

Jeg kunne sikkert punge ut 1500 kroner for den bassen, jeg. Men jeg har egentlig ikke behov for noen ny bass. Den ser kul ut, derfor liker jeg den. :D Fargen er liksom veldig 1989 føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selge denne for en kompis og han forlanger 1500,- for den så jeg prøver bare hær og finne ut om den er vert det

Og hva det er. Og takker for all hjelp jeg kan få i og få klaret i hva dette egenlig ær. :huh:

Jeg kunne sikkert punge ut 1500 kroner for den bassen, jeg. Men jeg har egentlig ikke behov for noen ny bass. Den ser kul ut, derfor liker jeg den. :D Fargen er liksom veldig 1989 føler jeg.

Er der jeg også er. :D Dessuten har jeg hatt en 80-talls Washburn.... har ikke savnet den, for å si det sånn. :D

Men det er jo gjennomgående hals og sånn, så det er kanskje verdt pengene.

Et problem med gamle Steinberger-basser er at den "kloa" som holder strengene har en tendens til å ryke med årene. Det er nesten klin umulig å få fatt i reservedeler til dem, så jeg tør ikke tenke på hvordan det er å få fatt i reservedeler til denne! :) (ja... vet at det ikke var noen veldig god reklame for bassen din, men men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.