Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steinberger bass


alarn68

Anbefalte innlegg

OK... graver fortsatt her.

Stolen på den grønne bassen overfor er et viktig hint på hva dette er.

Det er ikke en Hohner. Ingen Hohner har to-delt stol, slik denne har. Hohner har alltid brukt et system lisensiert av Steinberger, der stol og stemmeskrue-arrangement er satt sammen i en sammenhengende enhet.

Status, på den andre siden, har et to-delt system, men selv om det ligner litt, så er det ikke samme som på ovenfor.

Riverhead, Westone, Washburn, Cort og flere andre hadde sitt eget system, som var to-delt slik denne har. Men på bilder jeg har sett har både Riverhead og Washburn hatt det samme systemet, og de ser annerledes ut enn den som er på den grønne bassen ovenfor her.

skal nok finne ut av det til slutt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei bassister! Så at det var linket til hjemmesiden min, så dette måtte jeg sjekke ut. Det er ihvertfall ikke en Washburn Force42, men det har dere vel konkludert med allerede. I den tiden jeg brukte min Washburn mest (89-92) hadde Status en modell som var veldig lik, jeg vet ikke om den bare kom med aktiv elektronikk og i såfall med en lysdiode i kroppen.

Har sett lisensbasser Washburn/Status/Hohner på Ebay, og det er ikke alltid lett å se hvem som har bidratt mest til design og oppsett. Det var ihvertfall en populær idè Steinberger hadde, i sin tid :)

http://home.online.no/~terje.h/bassfamilien.cfm

Endret av CCL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.