Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steinberger bass


alarn68

Anbefalte innlegg

Spiler ingen rolle god eller dårlig reklame for denne karen 1500kr for den med koffert er jo lommerusk. For de kan du jo bruke den som ved en kald kveld så dyrt som strømmen ær i dette lande :lol:

:D :D Joda, sant nok det, kanskje.

Den er helt sikkert glimrende for en som trenger en reservebass eller for en nybegynner. Jeg for min del sparer pengene mine til et prosjekt jeg har i designfasen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har sjekket med en kamerat fra Portugal som er helt rå på gamle basser, og han bekrefter at det er en Washburn Force-42. :)

Yowsa ....

Jaggu godt å se igjen en Hohner/Steinberger ... :D

Jepp, det er nok en Hohner Steinberger "The Jack"

som det blir påstått at det ikke er .....

Hadde en sånn sak fra midten av 80 tallet, solgte den i 2000 for kr. 5000,00

angrer fryktelig på det !!

Sorry walker ... men det er definitivt en Hohner/Steinberger !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket med en kamerat fra Portugal som er helt rå på gamle basser, og han bekrefter at det er en Washburn Force-42. :)

Yowsa ....

Jaggu godt å se igjen en Hohner/Steinberger ... :D

Jepp, det er nok en Hohner Steinberger "The Jack"

som det blir påstått at det ikke er .....

Hadde en sånn sak fra midten av 80 tallet, solgte den i 2000 for kr. 5000,00

angrer fryktelig på det !!

Sorry walker ... men det er definitivt en Hohner/Steinberger !!!

Har aldri sett en Hohner the Jack med denne kroppsfasongen eller micene. Er du 100% sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent 100% sikker på det ja....

"The jack" kom i to varianter ... den første er den du ser som er

omlakkert der oppe ...

Den andre varianten, ble utbedret litt med innfelling bak stolen, samt at stolen ble forbedret for å få mere stabilitet, noe som var litt problem på den første.

Den jeg hadde, ser slik ut :

Hohner%20-%20The%20Jack.jpg

EMG elektronikk.

et samarbeid med Hohner/Steinberger/EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B081.jpg

Her er en Hohner the Jack.

Det er mange forskjeller. Pickupene er forskjellige, kroppsfasongen, særlig rundt stolen, er forskjellig. Kontrollene sitter annerledes.

Så med mindre Hohner har hatt flere modeller enn denne, så stemmer det ikke at dette er en Hohner.

Washburn Force-42 derimot er temmelig lik. Veldig like micer, stol, kontroll-layout, kroppsfasong, osv.

Det kan godt tenkes at du har rett, Mr. Bungle, men jeg må se mer "bevis" før jeg kjøper det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde kroppen på en Washburn Force-42:

48_1.JPG

Spørs om vi ikke blir nødt til å forsøke å grave frem noe mer informasjon om den første Hohner Jack-utgaven, da. Jeg har sett en Hohner Jack som har to Jazz pickuper istedet for disse humbuckerne, men det er de to eneste utgavene av Hohner Jack som jeg har sett (eller, kan HUSKE å ha sett).

Så langt er det denne Washburnen som ligner mest.

Men det er en forskjell i stolen, og også i halsgropen, så jeg er ikke villig til å vedde på hva som er riktig og galt. Men jeg synes det er morro å finne ut av det!

Flere bilder er alltid velkomment! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Får ikke tatt flere bilder det kom en og kjøpte bassen.

Så det får bli et mysterium. :rolleyes::rolleyes:

Jojo, da er nå uansett problemet løst for din del.

Jeg må forske litt mer på dette, for jeg nekter sånn helt uten videre å akseptere at dette var en hohner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på bildene ser det ut til at både pickupene og stolen er forskjellig fra Washburn bassen.

Måtte bare påpeke det. ;)

Ja, jeg ser at micene er litt forskjellige. Men det er mindre forskjellige enn micene på Hohneren! :D

Jeg leter alt jeg kan. ;) Både etter evt. tidligere Hohner Jack-modeller og etter headlesser. Jeg gir meg ikke før jeg er til bunns i mysteriet! Det kan jeg love deg *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.