Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar rig 2


Anbefalte innlegg

Heisann!!

Innstalerte Guitar Rig 2 her om dagen, og det er en latency på signalet fra gitaren og ut på monitirene...

Vil dette forsvinne hvis jeg kjøper meg et lydkort, og ikke bruker det crappye som er onboard på hovedkortet mitt?

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Vil det ikke ble NOE delay? Slik at jeg kan spille inn et spor på CuBase, og spille et annet spor mens jeg hører på det forrige jeg spilte, slik at det kommer sammen likt? Før lå det andre sporet ca 0.3 sek bak :P

Det skal med et bra kort være mulig å komme ned i 1,5 ms latency. Med e aller fleste "proffe" lydkort skal du komme ned i 6 ms, og det er helt akseptabelt å spille med uten at det blir ubehagelig.

I selve opptaket så vil du ikke få noen latency i det hele tatt, Cubase korrigerer dette selv hvis du bruker Asio lyddrivere.

Du kan jo prøve å laste ned og installere driveren asio4all på det kortet du allerede har og se hvor lav latency du kan klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Vil det ikke ble NOE delay? Slik at jeg kan spille inn et spor på CuBase, og spille et annet spor mens jeg hører på det forrige jeg spilte, slik at det kommer sammen likt? Før lå det andre sporet ca 0.3 sek bak :P

Det skal med et bra kort være mulig å komme ned i 1,5 ms latency. Med e aller fleste "proffe" lydkort skal du komme ned i 6 ms, og det er helt akseptabelt å spille med uten at det blir ubehagelig.

I selve opptaket så vil du ikke få noen latency i det hele tatt, Cubase korrigerer dette selv hvis du bruker Asio lyddrivere.

Du kan jo prøve å laste ned og installere driveren asio4all på det kortet du allerede har og se hvor lav latency du kan klare.

Ja, nå har jeg innstalert det, men åssen kan jeg sjekke om det funker bedre nå da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.