Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarer fra QXL


Siss29

Anbefalte innlegg

Høyt oppe på halsen, mener du da høyt båndtall? Jeg har prøvd å spille stairway to heaven på denne, som jo starter på bånd 5-8. Jeg har veldig problemer med å få lyd i disse strengene. Det hører bare ut som om jeg demper dem. Føler at strengene ligger så høyt (spesielt den lyseste), at jeg ikke klarer å presse dem ned i sånn barre-grep. Men jeg har jo ikke allverdens teknikk enda da, og det er litt forskjell på denne gitaren og strat-kopien :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Strengene til klassiske gitarer ligger litt høyere oppe enn stålstrengers og el-gitar. Men alle strengene på en klassisk gitar skal være like "høye" , så hvis den lyseste strengen er høyere oppe enn andre strenga...så må det være en feil, eller så tenka jeg feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår vi glemmer denne søppel-gitaren!

Forresten spar den til du skal ha din første konsert og knus den til slutt i showet!

Vil du ha en god gitar til en billig penge anbefaler jeg "www.tradera.com, svenskenes svar på qxl. Levin er et supert gammelt merke som går til latterlige priser, Bjärton er også bra kvalitet. Av utenlandske gitarer og utstyr virker det også som svenskene har hatt mer sans for kvalitet. På QXL fins det nesten ikke gammel kvalitet, mens det derimot flommer over av asiatisk søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har skifta til nylonstrenger på den nå, siden jeg har arvet meg en EKO stålstrengsgitar fra 60-tallet. Det gjorde den mye enklere å spille på gitt. Men den har en stor og klompete hals da. EKOen virker å ha en mye deiligere hals.Dog har jeg ikke fått prøvd den ut skikkelig enda, da en tuner har røket og jeg holder på å finne tak i nye til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med coop-gitaren min jeg B) Når jeg skifta strenger til nylon på qxl-gitaren, så ble den grei nok den og. Og er EKO gitarer så jævlig dårlige altså?

Hvis jeg finner ut at jeg ikke går lei av dette etter et halvt års tid, så kanskje jeg kjøpe meg en Agile AL-2000

Holder på å skal pusse opp et hus for et par hundre tusen, så akkurrat da var 350 kroner fra eller til litt for mye ja :) Må følge budsjettet vet du.

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Hei, Jeg trenger en ny sadel (for E-strengen) på broen på min Fender American Performer Precision Bass. Se vedlagte bilder. Så vidt jeg kan se er den lik den på American Delux bassene. Jeg håper å få tak i en uten å måtte kjøpe en komplett ny bro. Kanskje noen her har en liggende etter å ha byttet ut broen på egen bass?  
    • Takker. Sender mail til Line 6 Support som bare kommer med svada..
    • Senderen funker ikke med g30. Senderen funker med g70 og g75…
    • Ja, stemmer det. Line 6 boksen har kanskje ikke saueplage.(EDIT: hahaha. Squelsh) Blander utstyr. Kikket over manualen på den nå. Ser ut til at det rådes til å ha den unna diverse utstyr og andre «høye» pedaler etc. for min del er denne nå egentlig ubrukelig.    så jeg må også på leting etter noe nytt. Jeg vet jeg vil ha en digital sender og mottaker, men jeg vil ikke ha noe 2.4 ghz utstyr. Alt for mange usikkerhetsmomenter når det kommer til wifi teknologi. Kjipt å få dropouts fordi publikum har smarttelefoner egentlig.   kanskje noen andre har noen gode råd for hva som funker bra?   kan anbefale å se denne videoen. Forklarer mye     
    • Takker! Ja tragisk nok så bruker de andre i bandet G30 (som jeg selv hadde før) og det funker uten problemer. Du skrev "squelsh funksjonen", mente du scan for best channel? Den bruker jeg alltid.  Ja den er vel dårligere pga den ikke har antenne, mens det har jo G30. Men vet du om senderen funker med G30? Og vet du om andre bra trådløse systemer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.