Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kjøpe gitar


H.M.Kongen™

Anbefalte innlegg

Heisann,jeg er en av de som aldri har vært no særlig musikalsk men har hatt lyst til og lære og spille gitar en stund og nå tror jeg at jeg vil kjøpe en kassegitar og lære meg noen grep og låter..noen som har ett billig tips til en helt uvitende stakkar?den bør ikke koste no særlig og det spiller ingen rolle om den er brukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,jeg er en av de som aldri har vært no særlig musikalsk men har hatt lyst til og lære og spille gitar en stund og nå tror jeg at jeg vil kjøpe en kassegitar og lære meg noen grep og låter..noen som har ett billig tips til en helt uvitende stakkar?den bør ikke koste no særlig og det spiller ingen rolle om den er brukt..

Spørs jo om du skal ha en elektrisk gitar eller en akustisk.

Får jo en nylonstrenger som er helt ok for nybegynnerbruk på nærmeste musikksjappe til noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på den nærmeste musikksjappa er sikkert folk mer en villige til å hjelpe deg til å finne en gitar som passer nettopp deg. Bare pass på at det er du som bestemmer, og du skal ikke la noen prakke på deg en gitar du ikke helt har sansen for.

Det kan dog være litt skummelt å tre inn i en slik bule første gang, siden det er mange som henger der bare for å vise frem hvor gode de er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger min nylonstrengs Morgan nå tror jeg. skal ikke ha mer enn 1000 for den.. kostet 1700 ny for meg og jeg kjøpte den i september. har bytta ut strengene med noen skikkelig smude strenger.. om du er interessert kan du sende meg en mail til towler90@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen gitarer fra Morgan for rundt tusenlappen, ikke tørr jeg anbefale de, fordi jeg ikke har testet de, men vil tro du får en brukbar nytgitar for en god tusenlapp.

Likevel, hvis du har en venn eller bekjent som kan litt om gitarer vil jeg anbefale deg å kjøpe brukt og høre med han om han ikke kan være med deg å se på noen. I allefall, hvis du skal kjøpe brukt, så ta turen innom gitarbutikken først og se hva det går i.

Selv om gitarene kanskje er billige, så vil jeg mene å si at det ikke har så mye å si hvis du bare er på nybegynner nivået. Det som har mest å si er valget mellom klassisk (Nylonstrenger) og stålstrenger.

Den største forskjellen mellom dyre og billige gitarer er det kosmetiske og kvalitetsfølelsen, samt lyden (Er knapt merkbart for oss vanlige dødlige). Jeg kunne fint klart meg med en gitar til tusen kroner den dagen jeg begynte.

Lykke til som gitarist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat et nyhetsbrev fra sound1.no der de reklamerer for en nybegynnerpakke:

link

Her får du med bag, plekter, tuner, reim og instruksjons-dvd.

Men dette er en stålstrengsgitar, og de er gjerne litt tyngre å starte med enn nylonstrenger.

Endret av Oscillo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.