Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kommer til norge: MATAMP!


Gjest

Anbefalte innlegg

Mer Orange en Orange!

Fabrikken som bygde alle de store ampene for Orange på seksti og syttitallet! Også tidligere leverandør til Vox!

Etter at alle de "store" gikk over til pcb har Matamp hold seg til point til point! Sjekk prisene! Dette kan bli så utrolig braaaaaaa!!! Argharghaghr!!! Også kan man få de med custom farger, finish, graveringer osv osv! Oioioioiioi!

Herregud det er deilig å lete etter amp i disse dager! Jeg kan nesten ikke vente til høsten med å kjøpe!

Mesa kommer med Stilletto Ace og greier og greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at alle de "store" gikk over til pcb har Matamp hold seg til point til point! Sjekk prisene!

Har lurt på det der med pcb vs ptp, er det årsak eller korrelasjon, altså at de som ofte bryr seg mest om kvaliteten på produktet, mindre ampbyggere, tenderer å bruke det, men at kvaliteten i prinsippet kunne ha vært der med pcb også, om alt ellers var likt (hvilket det rimeligvis ikke er)?

Spør fordi jeg kan ingenting om forsterkere.

Høres forresten knall ut (er svært nysgjerrig på Minimat'en -- liker law-watts-forsterkere), jeg har hørt mye fint om Orange, men har ikke noe kjempeforhold til hvordan lyd man kan forvente av den eller relaterte forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigprinta kretskort er billigere og tar mindre tid. Det trenger ikke ha noe å gjøre med kvaliteten....

Mesa Boogie bruker kretskort f.eks... Men point to point tillater, og gir som regel bedre lydkvalitet, ja! Jeg kan ikke veldig mye på området, men kan tenke meg til at det er fordi ledninger har bedre leder-egenskaper en de strimlene, trådene eller hva, som er i kretskort. Skal gi bedre respons og nyanse.

Matamp produserer fremdeles de Orange modellene som er de mest berømte, under navnet GTO, GTL og GTR. Det er de og King Street som jeg svært gjerne kunne tenkt meg å prøve!

Og forresten... Matamp er sammen med Mesa Boogie og Cornford det eneste merket som har greid å få fem av fem (Guitarist Gold) på alle hos Guitarist Magazine som er kanskje den største og mest seriøse gitarblekka..

Mange tenker superclean eller supervreng når det er snakk om botique-amper, men Matamp har noe for enhver smak, og kan bygge hva som helst etter mål og ønske! Lest litt rundt om de på nettet og det er folk som ikke kan det spøtt om hvordan amper funker, men som har kommet med kriterier de vil ha oppfylt og så har Matamp snekra den sammen, ofte mens kunden står og henger over skuldra og ser på :D

De bygges for hånd og ifl tre45 blir ventetiden deretter også.... Men jeg skal spørre Jorg som jobber der når han kommer tilbake fra L.A. når de begynner å ta de inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer på dette med PCB versus PTP kan skjekke ut hva Andy Marshall (THD Electronics) skrev om dette.

http://www.bogneramplification.com/Pcboard.htm

Altså PCB pwns PTP lett ;) PTP låter ikke nødvendigvis bedre, derimot kan du bygge PCB'er som er skjermet etc. Du får i tillegg samme forhold i enhver amp noe som gjør at du kan holde kvaliteten lik i hver amp, noe du_ikke_kan med en PTP wiret amp.

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han sier er jo bare at pcb gjerne kan være like minst like bra, og i allefall mer konsistent dersom det legges ned nok ressurser i design og konstruksjon, og at ptp faktisk krever veldig stor kompetanse for å gjøre bra. Høres helt rimelig ut det! Er jo derfor det er så kult å se at Matamp har kompetansen som trengs, til en pris som ikke er på nivå med Alessandro!

Og nevnte problemer som støy fra plassering av ledninger, er jo noe som produsenter faktisk tenker over og greier å løse... Dersom de har nevnte kompetanse såklart! Slurver de, eller om noen som ikke vet hva de driver på med er å roter inne i ptp ampen din kan lyden gå til bloksberg. Men han gjør jo ikke annet en utrede hvorfor han mener ptp er for klønete til å bruke i sine amper, og bestrider jo på ingen som helst måte det som etterstrebes hos de som velger ptp fordi det passer til deres ønsker om hva ampene deres skal gjøre.

Så om noe... "pwns"... *grøsse*... så kommer jo det an på hva slags ønsker og krav du har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.