Web Analytics
Jump to content

Talkbox

Recommended Posts

"hasjkanon"

Har laget mange forskjellige versjoner av talkbox. Den første brukte jeg den der lille gitarampen i en marlborosigarettpakke, tapet en liten trakt over høyttaleren, og festa et lite rør til trakten. Litt lite lyd i denne. Neste prosjekt var ett gammelt peavey sanganlegg med en vrengboks foran. Høttaleren var en bilstereo fulltonehøyttaler montert i en kakeboks. Samme prinsipp med trakt og hageslange. Siste versjonen var en liten 30 watt laney gitarforsterker som jeg hadde tatt ut av cabinettet. Denne kjørte jeg gjennom samme høyttalerkonfigurasjon som over. Dette så helt idiotisk ut En svær kakeboks som hang og dingla ned fra mikrofonstativet, Og nå en ny brei brannslange som fattern hadde brukt til å tømme bensintanken med. Haha fikk myue utslett og greier. Hva gjør en ikke for å kunne covre Bonjojis Living on a prayer....

Den der skal de fleste klare å lage. Selv jeg, og jeg er virkelig talentløs når det gjelder skruing, mekking lodding!

Har du tenkt på amping av talkboxen? Skal den brukes sammen med en røramp, må du nok tenke deg litt om.. Siden røramper ikke liker det å ikke ha tilkoblet høyttaler.