Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

S1 switch hva er det?


Anbefalte innlegg

S1 en er betegnelsen på et blokkskjema over en krets for "den første bryteren designeren tegnet på".

Kan være hva som helst...

Og å lage en selv er sansynligvis mye dyrere, blir ufattelig mye dårligere og tar lengre tid enn å bestillen en likandes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tenker sikkert på de strattene som har sånn knapp inn i volumpoten.

Er for å kjøre flere singelcoiler parallelt (?!). Blir mer som humbucker.

Om det skal gi "samme" effekt som en "vanlig" humbucker, så må de vel kjøres i serie?

To pupper kan også kjøres i parallell, men vil da gi et skarpere anslag.

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fant det på Fender sin side. Det er altså en switch som veksler mellom parallell og seriell kobling mellom pickup'ene. Akkurat det skulle ikke være verdens største problem å fikse selv. Kjøp en volumpot med en DPDT switch på Warmoth.com eller AllParts el. så har du det du trenger. Er laget for at en JazzBass kan låte litt P-bass og ifølge siden deres.

jsbach: Det du tenker på er en coilsplit switch som kjører en humbucker som en singlecoil. På en vanlig strat med bare SC's er to og to SC's koblet parallellt som en humbucker i posisjon 2 og 4 (på en 5-veis switch).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fant det på Fender sin side. Det er altså en switch som veksler mellom parallell og seriell kobling mellom pickup'ene. Akkurat det skulle ikke være verdens største problem å fikse selv. Kjøp en volumpot med en DPDT switch på Warmoth.com eller AllParts el. så har du det du trenger. Er laget for at en JazzBass kan låte litt P-bass og ifølge siden deres.

jsbach: Det du tenker på er en coilsplit switch som kjører en humbucker som en singlecoil. På en vanlig strat med bare SC's er to og to SC's koblet parallellt som en humbucker i posisjon 2 og 4 (på en 5-veis switch).

Til Gnome og Bove.

Vel greit nok jeg er ingen elektronikk ekspert, men jeg har en deluxe strat (SSS) med S1 bryter, og den har 5 andre forskjellige instillinger med knappen trykket inn. Stemmer det da at de kjøres i motfase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hva den switchen gjør da desverre. Men det kan man vel lese seg til på Fender.com. SC'ene er koblet i fase/motfase annenhver gang. Dvs. den i midten er forskjellig fra de to andre.

ahh dette ble for mye for meg. fase motfase... gjør det enkelt for en gammel mann og finn det ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hva den switchen gjør da desverre. Men det kan man vel lese seg til på Fender.com. SC'ene er koblet i fase/motfase annenhver gang. Dvs. den i midten er forskjellig fra de to andre.

Såvidt jeg kan lese, så er det bare 1. og 5. pos. som er koblet i ren fase. Skjønte riktignok ikke helt 3. posisjon. Er det ikke litt sært å kjøre en enslig pickup gjennom kondensator?

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh dette ble for mye for meg. fase motfase... gjør det enkelt for en gammel mann og finn det ut selv.

Du sier at elektronikk er vanskelig? Og du som kan så forbanna mye musikk teori? Herregud, dumme meg har jo klart å lære meg enkle elektronikk begrep, men sliter enda med musikkteorien på skola ;) Det er ikke så vanskelig skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.