Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Viss man kjøper effektpedaler fra USA,


Anbefalte innlegg

JEG kjøpte tre peds fra USA.. To boss, og en crybaby..

Det følger seff ikke adapter når du kjøper, og jeg ville ikke kjøpe adapter i USAheller.. Jeg dro på musikksjappa, kjøpte et BOSS adapter, slang på en Ibanez-splitter, som splitter boss adapteret i 8 deler, og bruker det. Ikke noe problem, og ikke noen fare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting mens vi har denne tråden igang...

Sett at du har et pedalbrett bestående av mange ulike pedaler, deriblandt en Boss tu-2 tuner. Denne pedalen kan ved hjelp av en strømledning forsyne samtlige andre pedaler på pedalbrettet med 9V spenning. Vil man kunne forsyne en pedal fra statene med samme strømforsyning? Det er jo 9V i ledningen...og pedalen har 9V inngang. Det burde vel gå det? Vet det er et ganske dumt spm, men elektrisitet... ikke altid like lett å holde kontroll på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du trenger bare en ting som du setter på kontakten så gjør slik at den passeri "Norges stikkontakter".

ehh nei, usa er 110v, da vil du svi hele adapteret

det er best er å kjøpe adapter på biltema

Jeg skrev en post under denne som sa at jeg sa feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pedalen kan ved hjelp av en strømledning forsyne samtlige andre pedaler på pedalbrettet med 9V spenning. Vil man kunne forsyne en pedal fra statene med samme strømforsyning? Det er jo 9V i ledningen...og pedalen har 9V inngang. Det burde vel gå det?

Det er ikke et dumt spørsmål dette, og du har rett i at dette skal gå helt fint.

Sjekkliste for strømforsyning av utstyr:

1: Har jeg riktig type spenning? AC=Vekselstrøm, DC=likestrøm.

2: Har jeg riktig spenningsstyrke? (eks 9V, 12V)

3: Har jeg nok strømstyrke (eks 125mA)?

4: Hvis det er snakk om likestrøm (DC), er polariteten riktig? Både strømforsyning og effektboks må være enig om hvorvidt pluss eller minus er i senter.

Ad 1: Det kan gå å forsyne en boks som vil ha AC med DC, men jeg ville sjekket med produsenten for å være helt sikker, og da også be om hva boksen krever av spenning og strømstyrke.

Ad 2: Om det er snakk om vekselstrøm kan det godt tenkes at boksen kan kjøres på høyere spenning. Mange bokser likeretter og regulerer spenningen selv, og dermed vil en noe høyere spenningsforsyning ikke resultere i annet enn en litt varmere strømregulator.

Ad 3: Dersom du skal forsyne flere bokser og lurer på om du har nok strøm, kan du legge sammen strømbehovene for hver boks. Overstiger summen hva strømforsyningen kan levere må du få tak en som er kraftigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.