Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan finne lokale??


KaLeVaLa

Anbefalte innlegg

korktavla på super'n er gjort ;) hehe, neida....ja, jeg var inne på finn.no , men...fant lixom ikke så mye....hva skal man egentlig lete innefor da?..kontor? lager? Leilighet? lager er vel ikke alltid beste alternativet....hvis man skal ha masse elektriske ting som pc osv....kan jo være lekasjer etc...fuktighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid drømt om å finne en nedlagt fabrikk som ingen vet om, bære inn amper og legge noen persiske tepper på gulvet og rocke i vei. Var nettopp det Metallica gjorde med St. Anger, men jeg antar at de kjøpte bygget.

Hva som nå enn skjer, hold oss oppdatert. Interessant tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Har alltid drømt om å finne en nedlagt fabrikk som ingen vet om, bære inn amper og legge noen persiske tepper på gulvet og rocke i vei. Var nettopp det Metallica gjorde med St. Anger, men jeg antar at de kjøpte bygget.

Hva som nå enn skjer, hold oss oppdatert. Interessant tema.

Tror neppe det kan ha vært særlig god lyd i det lokalet, om du hører hvordan skiva ble..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å bygge et lokalet hadde jo vært det ultimate selvfølgelig ja ;) men....det blir dyrt..hehe! Sitter fortsatt å leter litt på nettet rundtomkring, men finner lite og ingenting....er vel egentlig bedre å gå rundt på kommunale bygg etc. og forhøre seg!? Men det blir vel kansje oftere utsatt for innbrudd og slikt !?

Jaja, får se hva jeg finner...kommer det noe så kommer det vel med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror neppe det kan ha vært særlig god lyd i det lokalet, om du hører hvordan skiva ble..

haha! der sa du noe lurt... :D

jeg sliter og med å finne øvingslokale...har etter litt leting funnet ut at små fuktige betong kjeller lokaler verken gir god lyd eller er noe bra å oppbevare dyrt utstyr...skulle nesten tro at det skulle være lett å finne en plass og øve på bygda, menmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristian : skrive på bogmål eg ;-)

Meg og 2 kamerater byggde jo studio nå i vinter. Vi leta etter lokale lenge før vi fant noe.. Kikka i aviser, finn, og mange andre plasser på nettet. En dag solgte jeg et kabinett til en som hadde øvingslokale på løkkeveien, hvor de bare betalte 1000kr mnd.. Jeg spurte hvordan de hadde funnet det, og han sa de hadde kjørt rundt en kveld og skrevet ned alle "lokaler til leie" plakater de kunne finne.. Og etter endel tlf'r var det i boks..

Så en dag tok meg og Anders og kjørte rundt og gjorde akkuratt det samme.. Og etter et par dager kom vi over en som hadde endel bygg som de holdt på / hadde byggd leiligheter i, hvor han hadde et bygg hvor det var bilverksted i 1 etasje, gamle kontorlokaler i 2 etasje hvor det ikke hadde vært kontorer siden 94, og et iskaldt loft. Vi kjørte og så på det, og fant ut at det var litt i minste laget, men at vi kunne klare oss med det hvis prisen var rett og at vi fikk lov og pusse opp. Vi ble enige om 2000 i mnd., og han hadde ingenting imot at vi gjorde hverken det ene eller andre med lokalet, siden dette skulle total renoveres om noen år alikevell.

Så vi rev rent, skar ned noen vegger og byggde opp alt fra grunnen av..

Så nå sitter vi igjen med et fullt brukbart, litt trangt studio, som er byggd på grunnlag av hva vi hadde råd til på den tiden. Har tenkt og gjøre noe mer i ettertid hvis vi finner ut at vi får lov å leie f.eks et år til, men vi gidder i utgangspunktet ikke gjøre for mye med tanke på at han plutselig finner ut at han skal bygge leiligheter.

Men vi har ihvertfall satt opp dobbelvegger over alt og satt opp doble lettvegger osv, imellom studio og innspllingsrom osv.. ellers har vi do, strøm og alt annet som trengs. Iogmed at jeg jobber som tømmermann fikk jo materialer og alt veldig billig, så det er jo absolutt en fordel.

Så vi har ihvertfall en god begynnelse, og er godt på vei, hvis vi plutselig skulle finne et annet lokale og utvide osv.. Da trenger vi liksom ikke kjøpe mer enn noe ekstra materialer, og litt merr saker for og få finishen litt friskere :-)

Vi har også et band som øver 2 ganger i uken der nede, som betaler halvparten av leien, noe som gjør at jeg betaler bare noen hundrelapper i mnd ;)

Du kan jo komme ned og sjekke ut endag! .. Men nå er du vell i kr sand så vi får snakkes evt på søndag :-)

Endret av EivindS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.