Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar skal jeg velge?


ansi

Anbefalte innlegg

Nei! Ikke hør på oss og synsinga vår! Ikke kjøp OLP, Epi, BC eller Ibanez fordi noen allmektige fjåsinger her sier det! Alle merkene du har plukka ut er habile og trygge instrumenter for pengene og du kommer neppe til å gjøre noe "feil" med noen av de!!!

Det er noen få ting som det kan være greit å ha i tankene, uten at det heller skal avgjøre kjøpet ditt:

- Ikke la finish eller form avgjøre! En kul gitar er nødvendigvis ikke en bra gitar

- Du får det du betaler for! På godt og vondt.. En billig gitar med masse utstyr som f.eks flere pickuper og locking trem betyr at produsenten må ha spart penger noensteder kanskje tremen er av dårlig kvalitet? lettvint sammenskrudd? Barnearbeid? Jeg pleier å si at folk burde styre unna Locking Trem på sin første eller eneste gitar.. Men finner du ut at det er gitaren for deg og stilen din så er det vel den du skal ha :P

- Kjøp kjent! Lista di ser jo ganske OK ut med bare kjente merker som har rimelig godt rykte på seg... Det gjør de til ok kjøp selv usett dersom du ikke har anledning til å prøve de.

- Sjekk bruktmarkedet! På den måten får du kanskje en skikkelig gitar istedenfor ei økonomiøks! Eller kanskje du får ei økonomiøks til en bedre pris..?

- Prøv de! Det er din smak og ditt behag som skal avgjøre! Som sagt: alle merkene på lista er kjente og trygge!

Men hva jeg ville valgt? Olp.. Den er ikke så fryktelig ulik i "oppførsel" sammenligna med Wolfgangen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLP er gode nok gitarer til at jeg vet om mange seriøse musikere som har/vil ha en sånn hjemme for øving, eller kjøpe en sånn for å sette inn bedre pickuper i og få en billig gitar som uansett spiller (Om du syns den er ekkel å spille på: TA DEN ME TIL EI SJAPPE OG FÅ DEN SATT OPP! Gitarer forandrer mye karakter etter oppsett) og låter bedre en noen kan avsløre utafor et studio..

Grattis med gitarn! Får vi se noen bilder av den når den kommer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke du skal gå for en Epiphone.. Billigmerke av Gibson.

ikke BC-Rich heller.. liker ikke de.. bare Warlocken og Flying V..

Velg en Ibanez RG370, god å populær gitar..

eller olp'en.. selvom det også er billigmerke av musicman, men tror ikke du ville angra hvis du kjøpte olp'en eller 370'en..

Jeg selv har fire Ibanez'er og er veeeeldig fornøyd:

GRX170

RG550

RG560 (så å si den samme som 550 bare uten plekterplate og forskjellige pickups)

RG7620

Jeg ville valgt Ibanez'en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.