Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar skal jeg velge?


ansi

Anbefalte innlegg

Hvilken av gitarene nedenfor bør jeg velge?

En Epiphone lp 100

En Epiphone lp standard

En Olp John Petrucci

En Ibanez RG320FM

En Ibanez RG370DX

En BC rich Bronze warlock

Kan dere fortelle hva dere synes om de forskjellige gitarene dersom dere har prøvd dem? :)

Jeg har spilt i 2 år nå, spiller mye forskjellig musikk, med tapping, soloer powerchords, og cleane akkorder. Bla. Guns N Roses, Iron Maiden, Nirvana, AC/DC, litt Vai, ol. + egne greier.

Trenger en bra billig tøff og allsidig gitar. 8)

---------------------------------------

Foreløpig bruker jeg en Stagg strat gitar 21 frets, tre single coil, og en 75watts Line6 amp. Har også en zoom 505II som jeg ikke har brukt på et halvår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg at jeg ville gått for en Epiphone Les Paul, kanskje standardmodellen. Har ikke prøvd LP 100, men den duger sikkert, den og! Epiphone gir deg i alle fall mye god gitar for pengene! De andre gitarene har jeg heller ikke testa, men den OLP Petruccien virker bra (og stilig).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hva du vil ha. Her har du faktisk det beste fra to verdener i den prisklassen:

Olp Petrucci: Flytende strengestol, tynn hals for solopill og en ganske heavy lyd. I tillegg veldig god konstruksjon og enormt med gitar for penga!

Ibanez: Flytende (såvidt jeg veit), veldig tynn hals, laget for shredding, heavy utseende og lyd. Har ve også floyd (kopi) såvidt jeg vet. Ibanez er veldig ikke min greie, for jeg liker ikke spillbarheten, ei heller lyden. Også synes jeg de ser ganske billige ut. Men det er jo opp til deg.

Epi LP: Fast strengestol, tykk hals for godt og behagelig grep for akkord og rytmespill, veldig tung. Føler egentlig ikke at dette er like mye bang for the buck, da jeg har sett en del av EPi gitarene bli ganske fort ødelagt. I tillegg har de et veldig svakt punkt ved overgangen fra halsen til hodet.

Jeg hadde selv definitivt gått for OLP'en, med Ibanez på andre plass. Test gitarene og se hvilken du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har egentlig mest lyst på ibanez RG320FM eller olp john petrucci, men jeg lurer litt på hvem av dem som har mest lik hals som strat halsen.

Så kan dere si noe om forskjellen på halsen til de to i forhold til en strat hals, hvis dere vet noe om det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen til Petrucci gitaren er en D-hals tror jeg. Er vanskelig å definere, men den tror jeg er likest den på en strat. Men gripebrettet er en del flatere (14" kontra 9,5/10) og halsen noe tynnere. Ibanez'en er vel enda tynnere, og kanskje enda flatere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.