Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alex og Morten H (Oppdatert 13.10.05)


Greasykid

Anbefalte innlegg

Hællæ guttæne!!

Har ikke skjedd stort her. Barer lurer på om alle som er innom her kan sjekke ut Urørtsiden vår også. Gjerne lytte og laste litt. Trenger bare litt trafikk på siden!

http://www11.nrk.no/urort/user/?id=28385

Legger ut en link til en ny Sounclickside som jeg opprettet. Her finnes to låter som er under arbeid. (Har vel egentlig jobbet med de alt for lenge nå) Blir aldri enig med meg selv om hva, hvilken osv.....

Men, prosjektet består av en god kamerat ved nevn Alex og meg selv. Alex bidrar med vokal, melodi og tekst, mens jeg gjør resten.

Er egentlig ikke nødvendig å komme med kommentarer på trommene, siden jeg allerede vet at de suger, men sånn er det når alt annet blir prioritert.

Nok prat, her er linken:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic....m?bandID=402196

Kom gjerne med kommentarer, men som sagt trommene er det de er. Dårlige..... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pent. Vokalen ble liksom litt "hoven" på All I Know. (Ikke vondt ment  :wink: )

Men ellers meget pent. Flott solo! Fikk litt Dream Theater følelse  

:mrgreen:  

Jeg liker introen på Is It Right. Vokalen var bedre på denne.  

Bra!

Hoven som i feil miksing, eller hoven som i fremførelsen? Bare lurer. Trenger tips for å få dette best mulig.

Is it right introen er ikke så dum. På denne låta har jeg eksprimentert med veldig mange forskjellige gitararrangementer. Spesielt på refrenget. Verset satt egentlig på første take. Bare noe som plutselig falt meg einn en sen natt, og vips så var det på plass. Litt frekt med harmonien på andre verste da... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pent. Vokalen ble liksom litt "hoven" på All I Know. (Ikke vondt ment  :wink: )

Men ellers meget pent. Flott solo! Fikk litt Dream Theater følelse  

:mrgreen:  

Jeg liker introen på Is It Right. Vokalen var bedre på denne.  

Bra!

Hoven som i feil miksing, eller hoven som i fremførelsen? Bare lurer. Trenger tips for å få dette best mulig.

Is it right introen er ikke så dum. På denne låta har jeg eksprimentert med veldig mange forskjellige gitararrangementer. Spesielt på refrenget. Verset satt egentlig på første take. Bare noe som plutselig falt meg einn en sen natt, og vips så var det på plass. Litt frekt med harmonien på andre verste da... ;)

M

Litt hoven i fremførelsen. Ikke helt klar stemme, på en måte - ikke sånn stygt hovent da :mrgreen:

Is it Right var veldig bra :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte dette. noen ganger høres det ut som at vokalisten må slippe seg mer ut, mer "skittent" etter min mening ;)

My point exactly. Var litt vanskelig å sette fingeren på hva jeg mente - mulig jeg hørtes litt frekk ut :mrgreen:

Neida. Ingen som høres frekke ut. Er vel vokalisten som trenger å høres litt mer frekk ut tenker jeg. Skjønner godt hva dere mener. Kan nok bli litt for snill til tider. Er jo litt rocka låter.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva slags sjanger dere setter dere selv i, men jeg liker melodiene og selve gitarspillinga. Jeg liker Pearl jam, alice in chains ++ Selv om dette kanskje ikke var likt noen av de banda? Er alltid umulig å sette band inn i bås før de er skikkelig utviklet.

Anyway, Likte det :D Keep up the good work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva slags sjanger dere setter dere selv i, men jeg liker melodiene og selve gitarspillinga. Jeg liker Pearl jam, alice in chains ++ Selv om dette kanskje ikke var likt noen av de banda? Er alltid umulig å sette band inn i bås før de er skikkelig utviklet.  

Anyway, Likte det :D Keep up the good work.

Er ikke så veldig opptatt av hvilken sjanger vi hører til. Sier derfor rock. Det burde være et akkurat passe vidt begrep.

Men, det er litt morsomt når du sier at du hører på Pearl Jam og AIC. Vokalisten jobber i en klesbutikk og spilte Is it right der en dag. Da kommer det bort en kunde, som tydligvis ikke har så alt for god greie på musikk, og lurte på om det var Soundgarden han spilte. He he... Litt artig.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jes :D Liker soundgarden også!

Er helt enig med det med sjangere, mitt band har snart spilt i 2 år, men har hverken satt oss selv, eller blitt satt inn i en sjanger.

Blir litt dumt hvis man sier "ja dæven, nå skal vi lage metal, kom igjen a gutter" Sett deg ned og lag musikken, ikke bry deg så mye om alt annet.

hehe, mange band trykker opp t-skjorter og lover konserter før de i det hele tatt har laget no materiale. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte dette. Synes det låt "eget".

Drit i sjangre... Det finnes etter min mening bare to typer musikk: God og dårlig. Ditt bidrag her er bra:)

Takker veldig for fin tilbakemelding. Er godt å høre at det finnes noe særpreg i den en holder på med. Er vel kanskje motsetningen mellom vokalen og musikken som skaper en viss spenning som igjen gjør det til noe eget.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.