Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Engl


CowJuice

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jonathan: låt litt bedre enn i butikken, men egentlig ikke så bra, nei.. Ikke så bra band heller, lenge siden jeg har hørt kjedligere riffing..

Om du synes Tesseract er kjedelig, hva er det egentlig du hører på til vanlig? Og hvordan i himmelens navn må fet metal-vreng låte for at du skal si det låter bra? :mrgreen: :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan: låt litt bedre enn i butikken, men egentlig ikke så bra, nei.. Ikke så bra band heller, lenge siden jeg har hørt kjedligere riffing..

Om du synes Tesseract er kjedelig, hva er det egentlig du hører på til vanlig? Og hvordan i himmelens navn må fet metal-vreng låte for at du skal si det låter bra? :mrgreen: :P

Jeg hører til vanlig på band som opeth, at the gates (slaughter... -plata) og dissection. (Jeg kan inrømme at opeth til tider er kjedlig, men det er på en annen måte)

Hører også på band som spawn of possession og decapitated, men det er jo mer ekstremt.

Er også fan av blant annet kiss, men det er en annen historie.

Hva bra gitarlyd angår, synes jeg opeth har gjordt det virkelig bra i det siste! Ellers har jeg selv en demo rett rundt hjørnet der gitarlyden er helt knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan: låt litt bedre enn i butikken, men egentlig ikke så bra, nei.. Ikke så bra band heller, lenge siden jeg har hørt kjedligere riffing..

Om du synes Tesseract er kjedelig, hva er det egentlig du hører på til vanlig? Og hvordan i himmelens navn må fet metal-vreng låte for at du skal si det låter bra? :mrgreen: :P

Jeg hører til vanlig på band som opeth, at the gates (slaughter... -plata) og dissection. (Jeg kan inrømme at opeth til tider er kjedlig, men det er på en annen måte)

Hører også på band som spawn of possession og decapitated, men det er jo mer ekstremt.

Er også fan av blant annet kiss, men det er en annen historie.

Hva bra gitarlyd angår, synes jeg opeth har gjordt det virkelig bra i det siste! Ellers har jeg selv en demo rett rundt hjørnet der gitarlyden er helt knall!

Mye av samme greiene jeg hører på, jeg elsker lyden i Screameren min, hehe..

Med det sagt er det helt klart påkrevd at du har ok pickups i en ok gitar, lyden forandrer seg mye mer i den ampen enn mange andre jeg har prøvd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, den er faktisk det!

boss metal zone inn i boss heavy metal (finnes ikke lenger) inn i en peavy transistoramp inn i et hjemmelaget høyttalerkabinett! Og det låter faktisk riktig så bra :P

Noen klarer å få det mest forferdelige som er å oppdrive til å låte helt knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, den er faktisk det!

boss metal zone inn i boss heavy metal (finnes ikke lenger) inn i en peavy transistoramp inn i et hjemmelaget høyttalerkabinett! Og det låter faktisk riktig så bra :P  

Noen klarer å få det mest forferdelige som er å oppdrive til å låte helt knall!

Forskjell på 2 metalzone og en metalzone og en hm ;) (innbiller meg det var mer pedaler i bildet, men hakke bookleten her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva toppen heter eller hvor mange watt' date=' men den var forholdsvis liten, og hadde et matchende kabinett med vintage 30 elementer.

Prøvde den med diverse gitarer. Desverre hadde ikke butikken noen gitarer med skikkelig bra pickuper, så det kan jo ha hatt sitt å si..

Forsterkeren hadde liksom ikke nok vreng i bånn, og palm mutes "whompa" ikke sånn som jeg vil ha dem til.. Prøvde å skru opp rimelig høyt også.. Kanskje jeg bare er bortskjemt med pro gap'en.. ;)[/quote']

Nr 1: Vintage 30 elementer kan ikke og kommer aldri til å ha en dritt å gjøre med metall! Det er ikke ampen som låter dårlig, det er kabinettet og elementene som er beregna på noe helt anna! Punktum finale...

Det er en vanlig misforståelse at "vintage" elementer i et kabinett er det beste med det er rent ut bull, og det er ike åpent for diskusjon engang. Zakk W bruker "liksom" 1960 TV (Tall Vintage) cabs, og så tror alle at de 1960 TV cabsa til marshall gjør at de låter som Zakk. Det de ikke vet er at han bruker de fordi de ser kule ut! Elementene inni er custombygde og er på 120w stk eller noe sånt og låter omtrent likedan som Celestion Century eller G12T 75 (Eller noe i den duren... Standardelementet til 1960) Altså: gå for et _vanlig_ 1960 cab med mer moderne elemtenter og du vil få mer kontroll og tettere bånn!

Noen som vet hva som gjorde JCM800 så bra?... G12T 75 elementene til Celestion!!! Opprinnelig hadde marshall fått laga nye elementer som skulle brukes med JCM800, men ingen syns det låt noe spesielt kult og den fikk ganske slapp mottagelse med de cabse den først kom med! Heldigvis gikk det ikke lang tid før man oppdaga at den toppen låt KULE med de GAMLE cabsa, som bruke forløperen til G12T 75..

Greenbacks, Bluecone og hva de nå en heter alle de "vintage" elementene er laga for clean, blues og litt trad-rock vreng! Du vil aldri i verden få vite hva en Engl amp er god for om du plugger den i et cab som er beregna på en Marshall 1987X eller en JTM45 eller noe!

"Ikke vreng i bånn" er det første problemet man vil støte på når man trykker for mye vreng inn i et element beregna på å spille noe som burde kalles hard overdrive, og ikke engang er i samme gata som det som er "dist"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.