Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fender!!


The inflamables

Anbefalte innlegg

Det BadEddie sier her er helt feil. Hvis du bruker søk-funksjonen så finner du at dette temaet har vært oppe før (mener jeg).

Japanske Fendere er ofte av god kvalitet, og ikke som Korea Epiphone (merk at Epiphone har laget gode gitarer opp igjennom tidene). Om en sammenligner Fender med Squire vil en komme nærmer BE sitt utsagn.

Altså Japan bra, Korea ikke så bra (om du ikke er heldig). Mexico gitarene er gode også, men ville heller satset på en Japansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stor forskjell. mer enn verdt pengene.

Det blir som Epiphone og Gibson.

Absolutt feil.

Japanerkvalitet kan variere i likhet med amerikanermodellene sin kvalitet.

Japanere er litt billigere og veldig gode' date=' jeg har aldri sammenlignet med en amerikaner, så det kan jeg ikke uttalte meg om.

har hørt at den er bedre men er det veldig forskjell??

Og nei, det er ikke noen veldig stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunn alle fendere varierer i kvalitet(eller mest for penga faktor) i alle prisklasser, om det er Squire, mex, japan, USA eller USA cusom shop.

Jeg ville styrt unna Mex standard serien, Classic serien er god, ingen erfaring med deluxe osv.

Highway serien er det delte meninger om.

Personlig liker jeg heller ikke USA standard serien, men mange som synes de er kjempegode. Am vintage og deluxe er bra gitarer.

De beste squirene er også mye gitar for penga, ville heller kjøpt squire enn mex standard.

Prøv så mange fendere du kan, så finner du sikkert ut hva du synes er mest for penga i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en relic custom shop :D

Absolutt helt konge strat. Beste vintagetype straten jeg har spillt på.

Når jeg får råd skal jeg finne den straten og kjøpe den tilbake.

Var egentlig aldri begeistret for age-hypen, men det var altså så gjennomført. Absolutt verdt penga. Men kjøp brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir Falck fortalte meg at det lønner seg å kjøpe en mexico-strat og bytte pickupene, pottene osv. Da er den like god som en USA, og masse penger er spart..

Veit ikke om det blir det samme med Japanske, men det høres jo ikke så galt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både broren min faren min og jeg har hatt flere varianter av både Gibson, Epiphone og kopier, fender fra japan og usa, osv siden jeg fikk min første japanske gibson LP kopi av faren min i 72. Så vi har hatt det meste i huset... Det er ingen tvil hos meg us er best på disse merkene. En får hva en betaler for. Om noen mener noe annet så er det helt ok. Men har en råd til å kjøpe original så gjør det mener jeg. De beholder også verdien best. Men uansett kan vel ingen si at noen har "feil" når det gjelder musikk? Musikk er følelser og hver og en velger sitt musikalske uttrykk. For noen uttrykkes dette best ved å slå på søppeldunker, for andre uttrykkes følelsene best på en håndlaget gitar til 60000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den amrikanske lagde fendern mye bedre enn den japanske!! har hørt at den er bedre men er det veldig forskjell??

Japanske Fendere er svært gode, ikke la "Made in Japan" lure deg.

jeg har en japansk lagd fender bass (geddy lee signatur) og kvalitet, feeling og sound er helt ypperlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.