Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Merkelige gitarlyder


Vrimmel

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det vet av noen merkelige sære gitarteknikker som lager lyder med gitaren som ikke helt åpentbart er vanlig gitarlyd. Jeg har eksperimenter litt. Foreløpig av interessante ting har jeg klart å gjenskape rapelyder (pickscrape) og thx-lyden (med tremolo). Jeg regner med at det ville sikkert tatt flere å r å finne ut ting som andre har brukt mange år på før, så fyll på posten her om du kan noe spennende.

Edit:

Fikk også til en slags lyd som ligner på den når mario får sopp og blir stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett negla under g og/eller b strengen oppe ved neck-pickupen, så drar du dem nedover (fortsatt negl under streng). Bridgepickupen(H) får det til å høres skikkelig ut som et fly. http://home.no.net/theflash/divbilder/fly.mp3

Ellers har jeg hørt "Er det en veps, eller er det bare noen som driver og kødder nå" en gang jeg satt og spilte noen greier fra humlens flukt på øving :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riv av lyseste e strengene og la den gli sagte over pickupene, syk lyd, men ikke så lurt å gjøre det, hehe,

samt hvis du har tremolo system, ta ut alle fjerene slik at det blir bare en fjer, også slår du gitaren bakpå lokket til tremolo fjerene,

som sagt er ingen av disse triksene lure, men lager litt moroe lyder,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan få gitaren min til å høres ut som et propell fly som kommer nærmere. Og så kan jeg få den til å høres ut som om den slipper en bombe. Alt gjøres med floyden...Og tonnevis med ting til som jeg ikke gidder å ramse opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.