Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aliexpress og deler. Ikke alt er dritt - det finnes unntak


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke typen til å bestile gitar på aliexpress, men.. det finnes områder det det går an å spare inn.

Jeg har kjøpt følgende på aliexpress -

Halsplate (med Fender logo)

Fester for gitar-reim med lås.

Plekterbrett.

 

Felles for alle disse delene er at hvis det skulle være noe så er de lette å bytte ut og de har ingen avanserte funksjoner som krever presisjon.

 

Så hvorfor betale for mye?

 

Noname.png.a34b56a2d7e6856f5414e2002e95b301.png

Noname.png.02d312c7eac171d461258bc590c5424c.png

Noname.png.82ab1249e616bc6d0d2e472b847c685d.png

 

 

Endret av Helge Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En såkalt «profesjonell» deleforettning for gitardeler her i Nederland selger noen plekterbrett. Jeg oppdaget at ekstrakt det samme plekterbrettet, med samme utvalg av farger og de samme fotografiene som «proff-butikken» - jeg fant eksakt det samme produktet på AliExpress, men mye billigere og gratis porto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være litt stilig vel. Det kostet ikke noe extra at det står fender på, for det er en kinesisk fake  

når det gjelder at jeg er forkusert på usa - til opplysning ligger den butikken jeg handler fra i usa. Og det er forskjell på enkelte mål på usa og import body. Har jeg usa Body må jeg feks ha 5mm lengre skruer til halsen enn hvis jeg har import body. 
det samme med stolen som er hardtail - 10,5mm er import bredde og 10,8mm er USA bredde. 
gitarbodien har ferdigborrede hull til strengene så en stol med import spec vil ikke passe men en med USA spec passer. 

Angående fender så kommer jeg ikke til å kjøpe en eneste gitardel fra fender. 
Men jeg kjøper deler med fender usa sine Spec der det er forskjell 

Jeg bygger med USA spec for det er mest «ekte» 

Noe annet viktig er at butikken også har bodyer med importspec - men da kan jeg ikke få kjøpt slike spesialutgaver av Telecaster som Telecaster Deluxe. 
De har mye større utvalg i modeller med USA spec og også flere farger. Dessuten har de bodiene med USA spec edlere treverk. 

Endret av Helge Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2023 at 9:06 PM, Naigewron said:

Med falske deler fra Kina. Føles så langt fra ekte som du kan få det i mine ører.

Det blir en delegitar. Ikke ekte fender. Jeg har kun kjøpt 3 billige små ting fra Kina og akter å kjøpe resten fra Guitarfetish evt lokal butikk. 

 

Dette blir ikke en Fender. 
 

Endret av Helge Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice well-made very thick HEAVY DUTY GOLD four bolt neck plate to fit Fender® guitars with four GOLD neck screws. Don't settle for the thinner "Asian" plates- they do NOT secure the neck properly

Jeg tar dette rådet fra Guitarfetish og skal kløpe ny profesjonell halsplate med gode skruer fra dem, selv om det ikke står Fender på - men det blir jo ikke en Fender heller...

 

Endret av Helge Myhre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Naigewron locked og unlocked this emne

Jeg fikk halsplate med fender logo i dag. Nå som jeg har sett den i virkeligheten så må jeg si at det var ikke noe galt med den. Den var solid og god og skruene som fulgte med var kraftige. 
Hvis skruene er 5mm for korte, dvs importlengde, så kjøper jeg ny plate med skruer. Hvis de passer beholder jeg den jeg har. Jeg syntes kvaliteten er helt fin

Endret av Helge Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.