Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Jazzmaster erfaringer


Sinister

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å kjøpe en Fender Jazzmaster Jim Root V4 for 10 000 kr brukt og i veldig god stand

Link til gitaren på G4M: https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Fender-Jim-Root-Jazzmaster-EB-White/3APM?origin=product-ads&gclid=EAIaIQobChMItv3T4666_AIVRpnVCh1togS-EAQYASABEgIbyPD_BwE

Noen som har erfaringer med denne gitaren? Evt kan si om prisen er forsvarlig? Koster ca 16 500 kr ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en moderne Jazzmaster, har den jo en del spesifikasjoner som på mange måter "utbedrer" noe av det som er Jazzmasterens svake punkter. Brua bla.a. Men så er det igjen slik at puristene vil ha de slik de var, uansett. I utgangspunktet vil jeg si at du er innafor prismessig, med tanke på den uskrevne regelen om at 60% av nypris er fair. Spesielt hvis den er i veldig god stand.

Så er det likevel slik at en Jazzmaster av denne typen nok ikke vil appelere til den tradisjonelle Jazzmaster-kjøper, så det er jo et spørsmål om du vil få igjen pengene dine hvis du skulle finne på å selge videre. Den har nok sannsynligvis et litt snevert marked her til lands. Prute litt?

Vil du ha akkurat den gitaren, så vil den jo være verdt det, for deg. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Audun skrev:

Som en moderne Jazzmaster, har den jo en del spesifikasjoner som på mange måter "utbedrer" noe av det som er Jazzmasterens svake punkter. Brua bla.a. Men så er det igjen slik at puristene vil ha de slik de var, uansett. I utgangspunktet vil jeg si at du er innafor prismessig, med tanke på den uskrevne regelen om at 60% av nypris er fair. Spesielt hvis den er i veldig god stand.

Så er det likevel slik at en Jazzmaster av denne typen nok ikke vil appelere til den tradisjonelle Jazzmaster-kjøper, så det er jo et spørsmål om du vil få igjen pengene dine hvis du skulle finne på å selge videre. Den har nok sannsynligvis et litt snevert marked her til lands. Prute litt?

Vil du ha akkurat den gitaren, så vil den jo være verdt det, for deg. 😊

Hei, og takk for svar 🙂

Jeg har lite peiling på Fender og egentlig gitar generelt da jeg er nybegynner. Har prutet den ned fra ca 12k til 10k så jeg synes ikke det virker så ille!

Nå er jo jeg stor Slipknot fan og vært det i mange år, så det gjør jo at gitaren er spesielt attraktiv for meg, det er mer det at den er verdt prisen. 

Skal jeg selge videre så er det jo selvsagt et litt begrenset marked kanskje, siden det er en signatur gitar. Men tenker den er lettere å evt videreselge slikt hvis man bruker reverb.com, i tillegg til finn hvis den tid kommer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si noe om den jazzmasteren, men om kvaliteten for de meksikanskproduserte telecasterne i signaturserien til Root er representativt også for jazzmasterne, så er den verdt pengene. Jeg kjøpte en for mange år siden, har den fortsatt, og jeg hadde ikke løftet et øyebryn om noen hadde fortalt meg at den egentlig kostet det dobbelte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stilfullt og enkelt design gjør nok at det er lettere å selge videre, enn en veldig pimpa signatur som mange andre artister har. 

Syns du skal gå for det 😎 

Jeg har en lignende bridge på en LTD AW-7, de er veldig enkle og gode å spille på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.