Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Drittlei classics


GretschMan

Anbefalte innlegg

Spilt gitar i ca 25 år, eid ca 5 telecastere av forskjellig kvalitet pris fra 3k til over 20k. Har de siste 3 årene rett og slett bare fått nok av denne gitartypen og solgt det jeg hadde av denslags.. Tror jeg led under en slags forestilling om at jeg måtte jo ha en tele for å spille ditt og ihvertfall for datt..  Beholder en gammal Gretsch jeg har av sentimentale grunner men alt jeg kjøper av økser fra nå av blir valgt utfra 1 kriterie.. Nemlig lysten til å plukke den opp å spille. Får mer spillelyst av en JEM eller min nyeste anskaffelse : ESP JH Iron Cross. Jeg har skifta syn på gitarer totalt og veit ikke hvorfor men er jævla fornøyd... Må nok bytte brukernavn 😂

 Out with the old(gear) in with the new

  • Liker 1
  • Takker 3
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, jeg har vært opphengt i LP, tele og SG (egentlig Gibson generelt) siden ung alder. Men etter fire LP’er, tre teler og fem SGer uten å bli 100% fornøyd, falt brikkene på plass da jeg kjøpte det jeg frem til da, syntes var den stusseligste gitarmodellen; en strat. 
 

Nå har jeg slått meg til ro med fire-fem stratter. Det er dét som funker best for meg. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk til begge deler. Har både Les Paul, telecaster - kunne tenkt meg en Dean ML ved siden av. Har egentlig fokusert mer på spillbarhet og det jeg liker å spille på, fremfor utseende og pris. Det er ikke alltid de fineste og dyreste gitarene får så mye spilletid, men av og til er det slik likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesing! Første ordentlige gitaren min var en Fender Stratocaster (dog med HH-oppsett), ellers har jeg oftest spilt på superstrater og V/RR-gitarer. Jeg blir fort lei av de klassiske gitarene, spesielt Stratocaster, Telecaster og Les Paul. Stratocaster er alltid spiselig, men jeg kunne aldri i verden ha tenkt meg en Tele eller en LP. Ja til mer mangfold. Også ja til at folk skal få spille på hva de vil, da, men det gjør ikke gitarforum noe mer spennende. :) 

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skullkrusher skrev:

Ja til mer mangfold. Også ja til at folk skal få spille på hva de vil, da, men det gjør ikke gitarforum noe mer spennende. :) 

Helt enig. Som de sier i bilverden; «there’s an ass for every seat»👍
Jeg er jo temmelig main stream i gitarsmaken, men syntes alltid det er morsomt å prøve å konvertere meningsmotstandere. Til og med captainpervo måtte innrømme at han likte ene LPen min, og han er jo skap-shredder.

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.