Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kjøper folk DIY-pedal-kits? (Timmy-clone)


Anbefalte innlegg

Hvor er det dere som har litt erfaring med pedalbygging kjøper kits? 

Har lenge hatt lyst på en Timmy, men med litt stive priser på de brukt og et ønske om å prøve meg på litt bygging selv så har jeg lett litt etter et kit. 

Ser Musikding har et kit (https://www.musikding.de/Beloved-Timmy-kit) og Jeds Peds har et (https://www.jedspeds.co.uk/product-page/gobbles). Er det noen med erfaring fra akkurat de her byggene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Musikding i 10 år snart. Veldig fornøyd! Gode kits, stort utvalg og leverer ihht avtale. Skulle bygge en Madamp derfra. Fikk trøbbel med likeretter - han sendte meg instruks og nye komponenter på dagen. 

Men bestill gjerne flere kits om gangen, så lønner det seg mer mtp frakt. Han har mye loddeutstyr og diverse plukk som er kjekt å ha. Bestill også et par ekstra DC-plugger til 9V. De er plastikk. Fort gjort å smelte dem, så har man en ødelagt komponent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Troll skrev:

Jeg har brukt Musikding i 10 år snart. Veldig fornøyd! Gode kits, stort utvalg og leverer ihht avtale. Skulle bygge en Madamp derfra. Fikk trøbbel med likeretter - han sendte meg instruks og nye komponenter på dagen. 

Men bestill gjerne flere kits om gangen, så lønner det seg mer mtp frakt. Han har mye loddeutstyr og diverse plukk som er kjekt å ha. Bestill også et par ekstra DC-plugger til 9V. De er plastikk. Fort gjort å smelte dem, så har man en ødelagt komponent. 

Men så i Klon-tråden at du ville gå på eBay for å finne et Klon-kit, noen spesiell grunn til at du ikke velger Musikding for den? 

Og har de noen enda mer grunnleggende instruksjoner for hvordan man bygger, jeg er ikke akkurat en kløpper på å lese elektronikk-skjema? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, MartheyG skrev:

Men så i Klon-tråden at du ville gå på eBay for å finne et Klon-kit, noen spesiell grunn til at du ikke velger Musikding for den? 

Og har de noen enda mer grunnleggende instruksjoner for hvordan man bygger, jeg er ikke akkurat en kløpper på å lese elektronikk-skjema? 

 

Jeg prøvde å finne en på Musikding, men kom desverre ikke over denne. Nå vet jeg det 😊 

Ja syns det her vært rimelig ok å bygge derfra. Får både skjema og layout, komponentene er merket med verdier ihht layout. Bygget Blue Lay Delay, Der Screamer, Distortion plus og en del enkle boost (Der May osv). 

Kunne jo øvd deg på en Der May / Birdie eller Distortion plus før du går i gang med noe mer komplisert. Disse er rimelig enkle bygg. Bokser hat jeg bestilt en del fra Ebay, i aluminium. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Troll skrev:

Jeg prøvde å finne en på Musikding, men kom desverre ikke over denne. Nå vet jeg det 😊 

Ja syns det her vært rimelig ok å bygge derfra. Får både skjema og layout, komponentene er merket med verdier ihht layout. Bygget Blue Lay Delay, Der Screamer, Distortion plus og en del enkle boost (Der May osv). 

Kunne jo øvd deg på en Der May / Birdie eller Distortion plus før du går i gang med noe mer komplisert. Disse er rimelig enkle bygg. Bokser hat jeg bestilt en del fra Ebay, i aluminium. 

Takker! Tror jeg i så fall bare går for ferdigdrillet fra musikding, er ganske rimelig, og har egentlig ikke utstyr eller plass til å drille så mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MartheyG skrev:

Takker! Tror jeg i så fall bare går for ferdigdrillet fra musikding, er ganske rimelig, og har egentlig ikke utstyr eller plass til å drille så mye. 

Skjønner. Jeg har utstyr og plass, men syns uansett det er digg å få alt drillet ferdig i blant. Bommet litt med drilling til Jacks på delay nylig, måtte kaste boksen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Troll skrev:

Skjønner. Jeg har utstyr og plass, men syns uansett det er digg å få alt drillet ferdig i blant. Bommet litt med drilling til Jacks på delay nylig, måtte kaste boksen 😊

Finner man uansett bokser på eBay til under 60 kr stk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.