Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Ibanez RG 470 FM (2003)


jonta

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet for å prøve også disse gitarene. For jeg hoppa jo over "RG stadiet"🤘 og gikk rett på ESP. Så nå måtte jeg gå tilbake for å ta igjen det tapte😄.
Det jeg var mest nyskjerrig på, var de tynne halsene og artig å prøve noe annet enn EMG pups. Så jeg var egentlig på jakte etter en med den tynneste halsen. Men det ble denne, som har den nest tynneste RG halsen, slik jeg har skjønnt det. Den har også det "smalere" gripebrettet,som jeg tenkte passa meg....

Det er ikke en Prestige, men det er en made in Japan, så kvaliteten er nok den samme. Det var vel på denne tia de japan produserte gitarene ble kalt Prestige?

Jeg var litt skeptisk til fargen, den var ikke skikkelig rød, men det var noe brunt i. Men den var finere enn på blidene syntes jeg, nå syntes jeg den er skikkelig fin. Særlig etter jeg fikk tursja over den forstyrrende gulfargen på den uorginale Dimazio Evo pickuppen. (se bilde)

Jeg har ikke spillt så mye på den enda, men førsteinntrykket er meget bra.

IMG_3111.JPG

IMG_3119.JPG

IMG_3118.JPG

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Wizard ll hals ja. Og tremoloen er en Edge pro som kom i 2003 ifg ibanez wiki.
Så langt syntes jeg tremmen er god. Men jeg har ikke spillt så mye på den enda... Armen er litt slapp, men det går kanskje ann å stramme "hylsa" fra innsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.