Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange TH30 -volumdrop


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Har i senere tid merket en tendens på min Orange TH30 topp at den etter en stund senker volumet en go del. Jeg har liksom sagt til meg selv at det er innbilning, men gutta jeg spiller med har begynt å kommentert det, og i går på en gig kommenterte lydmannen det samme. Han måtte kompensere mye tap av volum og trøkk fra ampen.

Noen som har formening om årsak?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg TROR jeg merker det mest på clean kanalen, for jeg bruker mest distortion pedaler for tiden. Skal sjekke om jeg har samme problemet på dirt kanalen (har ikke brukt den stort i det siste). Kan jo gi en pekepinn på om det er pre- eller poweramp-rør som er gåen.

Når jeg tenker meg om så synes jeg ampen feeder merkbart mer når jeg har spilt ca 30 minutter eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser denne ampen har catode bias, så da er det jo enkelt å bytte rør. Tenker jeg prøver fullt rørbytte selv først som sist ettersom sikkert 90% av problemene bruker løse seg da (ref utallige tråder her på forumet og andre forum).

noen som har forslag på brukbare rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.