Web Analytics
Jump to content

[SELGES] Gitarprosjekt - Squier Jim Root Telecaster

Duckling

Recommended Posts

Hei.

Dette har jeg hatt liggende som et prosjekt i årevis, men innser at jeg aldri kommer til å få ut fingeren til å gjøre noe med det. Lufter da interessen om det er noen her som har lyst å bygge seg en ganske så ålreit partso.

Kroppen er fra en, såvidt jeg vet, eldre Squier Jim Root Telecaster. Det kan imidlertid hende at det er helt feil, men den er veldig resonant og fin! :)Heltre mahogny såvidt jeg vet. Tror denne har blitt skrudd på før, for det var lite tak i en del av hullene, så alle hull til hardware er plugget med trelim og tannpirkere, og må da slipes ned og drilles opp på nytt, med unntak av bridge og pickupswitch.

Halsen er splitter ny fra WD Music. Ganske slank, føles god men trenger å slipe litt båndskjegg. Ganske sikker på at det er denne: https://www.ebay.com/itm/NEW-WD-Fender-Licensed-for-Stratocaster-Strat-NECK-Maple-Satin-21-Fret-SMV-21-/143624243844?hash=item2170ac0a84

Tror jeg har alt man trenger for å få en fungerende gitar, med unntak av pickups. Stemmeskruene er vintage style, og halsen har hull for modern style (10mm), men det følger med ferrules så det skal passe.

Etter meldinger og nærmere inspeksjon så har jeg i første runde glemt en lakkskade ved jack output. Den er ikke stor, men den går helt ned til treverket. Ser imidlertid ut som tidligere eier har prøvd å forsegle skaden med noe, og det ser ikke ut til at det er noen fare for at det sprekker opp ytterligere. Det var aldri noe som plaget meg når jeg spilte på gitaren. (Før jeg ødela den gamle halsen og det ble prosjektgitar)

Noen bilder her: https://flic.kr/s/aHsmPWswrL

Fler bilder og info kan fåes på forespørsel.

Ift pris så er jeg litt usikker på hva jeg kan få for dette, men tenker vel kanskje at 2000kr kan være en fair pris? :)

Kan hentes i Horten, Vestfold, eller sendes med posten.

IMG_0034.thumb.JPG.46f4bcc3cadceff359b9f9ef7991432a.JPG

Edited by Duckling
  • Like 1

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.