Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verifisere Gibson Humbucker


Troll

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Gibson 490R humbucker på finn. Når jeg mottok den, så ser jeg at den ikke er merket med Gibson logo. Ser også at skruene på polene er helt flate. 

Har et annet sett med 490R og de har både logo og poler med skruer. 

Er ikke dette rart? Koblingen ser jo veldig Gibson ut da, med riktige fargekoder. En spesialutgave bare? 

20200809_094847.jpg

20200809_094854.jpg

20200809_095434.jpg

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må være fra en sgj eller lpj isåfall. De med sorte plastikk covers, var rundt de tider de hadde pcb elektronikk også.gibson%2Bsgj%2Bpickups.jpg&key=a0ac4aaa4

De har heller ikke samme baseplate som en standard 490r. Så er sannsynligvis en gibson pickup, men en billigere utgave, skal ha nickel silver, mens disse har messing

Endret av Endt
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Endt skrev:

Den må være fra en sgj eller lpj isåfall. De med sorte plastikk covers, var rundt de tider de hadde pcb elektronikk også.gibson%2Bsgj%2Bpickups.jpg&key=a0ac4aaa4

De har heller ikke samme baseplate som en standard 490r. Så er sannsynligvis en gibson pickup, men en billigere utgave, skal ha nickel silver, mens disse har messing

Fantastisk, takker så mye! Det fulgte faktisk med sorte plastcovers, trodde det var noe ebay-greier. Men da gir det mening. 

Har et par gull og nickel covers uten skruehull, mulig jeg får noe til ut av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Troll skrev:

Fantastisk, takker så mye! Det fulgte faktisk med sorte plastcovers, trodde det var noe ebay-greier. Men da gir det mening. 

Har et par gull og nickel covers uten skruehull, mulig jeg får noe til ut av det. 

Selve baseplate må også ha blitt byttet ut ser det ut som, da skruene monteres i plastikk coveret orginalt

 

Rettelse: ny baseplate er skrudd på den gamle

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.