Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Straplocks


zandor

Anbefalte innlegg

Halloen! Har tenkt å skaffe meg noen Schaller Straplocks men trenger man en spesial reim til de?

Er det noen som har linker til plasser de selger straplockene? Har søkt men fant ikke det svaret jeg leita etter.

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njet. Man kan bruke vanlig reim.

Jeg har Dunlop, og det funker som en drøm.

Husk og se om de funker på gitaren din. Jeg gikk for Dunlop pga Schaller ikke funket på Epiphone bassen min..Det har noe med skruestørrelsen.

Søk på music123.com!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke en vanlig reim, men min iallefall passer litt dårlig.

Hvis skruen er for liten for hullet i gitaren kan man fikse det ved å stappe en bit av en fyrstikk i hullet, slik at skruen skrues ordentlig inn.

Skruene på mine Schaller straplocks passet ikkehelt perfekt, men ser ut til å holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke en vanlig reim' date=' men min iallefall passer litt dårlig.

Hvis skruen er for liten for hullet i gitaren kan man fikse det ved å stappe en bit av en fyrstikk i hullet, slik at skruen skrues ordentlig inn.

Skruene på mine Schaller straplocks passet ikkehelt perfekt, men ser ut til å holde.[/quote']

ja, men alltid ta å mål opp diminsjonene før man bestiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! Har tenkt å skaffe meg noen Schaller Straplocks men trenger man en spesial reim til de?

Er det noen som har linker til plasser de selger straplockene?

Jeg bruker mine med helt vanlige gitar-reimer. Hullet i reimene pleier å være litt lite, men det løses enkelt med litt forsiktig bruk av en kniv, litt tålmodighet, og en tang og en skiftenøkkel når ting skal skrus sammen.

Det kan være litt mer problematisk med skruene til festet på gitaren. Der har jeg en gang brukt de som fulgte med, og en gang brukt de som allerede stod i gitaren, men sjekket at skruehodet passet først.

Aner ikke hvor de selger de på nettet, jeg pleier å kjøpe de i nærmeste gitarbutikk, dvs Imerslund, Riff eller Myhrbraaten i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bestille forskjellige størrelser? På skruene eller no?

Jeg kjøpte mitt sett i butikk' date=' forklarte hvilken gitar jeg hadde, og da ga han meg ett sett som han sa ble til å fungere.[/quote']

hovedsaklig, så det to størrelser å velge mellom, det er Schaller og Dunlop.

Schaller passer for Fendere og slikt (mener jeg,tror det iaff), Dunlop har litt større skrue, så den passer til Gibson, Epiphone og slikt. men alltid mål opp dimensjonene, å bruke fyrstikk eller å fylle igjen med tremasse er lite aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.