Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til rimelig basskombo


Birk

Anbefalte innlegg

Når det gjelder bass amper, er jeg ganske grønn. Tenker jeg vil ha en rimelig basskombo til bruk hjemme, men skal også kunne holde følge med slagverk (ja, det er langt til nærmeste nabo her). Har brukt gitar forsterker, men mister mye bunn da. 

Noen tips? Gjerne brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gode erfaringer med min Hartke HD500 kombo. 2x10", 250W RMS (500" peak). Helt på grensen volummessig hvis du har en skikkelig hulemann bak trommene, men det gikk fint med litt stilling av EQ for å unngå at elementene bunnet ut før volumgrensen var nådd.

Veier bare 13 kg også.

Ser den har gått saftig opp i pris, antakelig pga valutakurs. Koster over 9000 ny nå; når jeg kjøpte så lå den på rundt 6000, og jeg kjøpte den brukt for 2500.

Ellers har jo Ashdown mye fint for rimelig penge; ligger alltid noen på Finn.

Alternativt kan du sjekke ut alle Klasse D-forsterkertoppene som har oversvømt markedet de siste årene. Ligger en Ampeg PF350 og en PF500 på Finn for rimelige penger nå. Hiver du på en billig 4x10 på en av dem så har du mye klassisk basslyd.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Rumble eller Blackstar Unity f.eks ?

Koster ikke skjorta og virker og låter fint ! 
Har spilt gig på lånt Rumble 40 uten problemer ... det var da utendørs, og ikke med hulemann som trommeslager ! ;)

Har selv en Blackstar Unity 60 i stua og den spiller fint den !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.