Web Analytics
Jump to content

Pris på gitar

Bjorrguitar

Recommended Posts

Hei! Prøver å finne ut prisen på en gitar som jeg har arvet som skal selges. Står Morgan Guitars på hode av gitaren og serienummer 04061265 bak. Made in Korea under

Søkt mye men sliter med å finne ut noe særlig, så om noen kan hjelpe hadde jeg satt pris på detIMG_20200704_214817.thumb.jpg.58babbd4b757d75f541fa9ecc2385485.jpg

19 minutter siden, Audun skrev:

Veldig vanskelig å svare på, men Morgan er billige gitarer, så jeg ville ikke hatt voldsomme forhåpninger.

Vet du om de har noen hjemmeside, finner kun en i Canada men det virker som noe annet. Egentlig ingen forventninger men skal selges så prøver å få et ca estimat 

12 minutter siden, Bjorrguitar skrev:

Vet du om de har noen hjemmeside, finner kun en i Canada men det virker som noe annet. Egentlig ingen forventninger men skal selges så prøver å få et ca estimat 

Sett på https://www.morganinstrument.com/main.aspx?page=CompanyAbout  ?

Det er vel husmerket deres. Det er altså snakk om branding, og ikke en egen produsent ved navn morgan.

11 minutter siden, SunMaster skrev:

Sett på https://www.morganinstrument.com/main.aspx?page=CompanyAbout  ?

Det er vel husmerket deres. Det er altså snakk om branding, og ikke en egen produsent ved navn morgan.

Kan være de kanskje ja, jeg har ingen peiling på gitar bare så det er sagt. Hvordan finner jeg ut navnet på modellen? Leser noen steder at serien r har noe med året den ble produsert i osv 

14 timer siden, Bjorrguitar skrev:

Kan være de kanskje ja, jeg har ingen peiling på gitar bare så det er sagt. Hvordan finner jeg ut navnet på modellen? Leser noen steder at serien r har noe med året den ble produsert i osv 

Det har det vanligvis, men det krever jo da at man faktisk finner en kilde til hvordan man skal tolke serienummeret. Du kan jo prøve og kontakte Morgan Instrument?

Ville hørt med 4sound eller Gitarhuset og hørt. Mener å huske at Morgan er veldig rettet mot norsk marked, ikke så stort i utlandet. For det meste rebrand, men har ingenting konkret her. 

Av erfaring går slike gitarer for rundt en tusenlapp, kanskje mer. 

Edited by Troll