Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Mustang II


Gubbe

Anbefalte innlegg

Fankern ass. Denne lille godsaken med 12"og 40 transistorwatt overrasker stadig. (merk, dette er første generasjon).

Jeg liker spesielt godt fender-ampmodene i denne, både de luxe, bassman og twin funker fjell! Effektene er gode nok, og preamp-delen funker godt for å finstille brekk etc.
Favoritt for tiden er 57' de luxe med akkurat nok brekk og klang (og litt chorus da, jeg er jo tross alt en voksen mann) Har enda ikke hatt behov for å plukke frem pedaler.

Det som imponerer meg mest med Mustangen er responsen. I motsetning til feks cube 30 svarer denne lille rakkeren godt på dynamisk anslag - god rørfeeling her altså. Og til 800,- (brukt) er det egentlig ganske vanvittig.

Har ikke forsket noe på Fuse. Det hevdes at det ikke funker lenger, men jeg har ikke hatt behov for å hente presets utover det jeg greier å skru meg til selv, så jeg vet ikke.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update: Denne rakkeren liker ikke gig-volum. Den låter som tidligere beskrevet helfett på stuevolum (høyt nok til at katta får bakoverører og forlater rommet), men over et visst nivå blir den litt  for spiky gitt. Mulig det kan avhjelpes med en annen høyttaler.

Heldigvis har jeg sluttet å spille ute blant folk, så det betyr uendelig lite. Tenkte uansett å gjøre oppmerksom på min opplevelse. 40 transistorwatt er bare det. Transistorwatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gubbe skrev:

Update: Denne rakkeren liker ikke gig-volum. Den låter som tidligere beskrevet helfett på stuevolum (høyt nok til at katta får bakoverører og forlater rommet), men over et visst nivå blir den litt  for spiky gitt. Mulig det kan avhjelpes med en annen høyttaler.

Heldigvis har jeg sluttet å spille ute blant folk, så det betyr uendelig lite. Tenkte uansett å gjøre oppmerksom på min opplevelse. 40 transistorwatt er bare det. Transistorwatt.

Hjelper ofte å tape et godt kryss på stoffet fremfor høyttaleren for å runde kantene litt. Har opplevd dette selv med transistor amper. 

Høres jo uansett ut som du har fått mye for 800kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Troll skrev:

Hjelper ofte å tape et godt kryss på stoffet fremfor høyttaleren for å runde kantene litt. Har opplevd dette selv med transistor amper. 

Høres jo uansett ut som du har fått mye for 800kr.

¨Jepp, jeg er godt kjent med gaffatrikset, har brukt det på røramper også. Og jepp, 800 er en fin pris, selv om de ikke koster all verdens nye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2020 den 11.37, Troll skrev:

Hjelper ofte å tape et godt kryss på stoffet fremfor høyttaleren for å runde kantene litt. Har opplevd dette selv med transistor amper. 

Høres jo uansett ut som du har fått mye for 800kr.

Da er gaffa-trikset utført og behørig testet på denne rakkeren, og det gjorde susen, spiste biffen, midt i smørøyet, ti fugler i hatten, over bekken etter brent barn etc.

Det funket veldig godt. Når jeg snakket om "spikey", så forsvant denne egenskapen med litt akustiskteknisk bistand i form av cowboyhack. Nydelig.

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.