Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen forforsterkere å anbefale?


Anbefalte innlegg

Kjører en Fryette Power Station 2, og bruker effektsløyfa i den til midistyrte effekter fra en ES-8.
For å utnytte mulighetene i oppsettet vurderer jeg å prøve en Marshall-aktig preamp etter pedalbrettet og så til "line in" på Power Station fra out2 på ES-8.
Fint hvis det er muligheter for å midistyre preampen, men ingen nødvendighet hvis det fungerer uten. Kan stå på brettet, eller sammen med Power Station på forsterkeren.
Har sett på Marshall Jmp-1, Two Notes Le Crunch, Victory V4 The Sheriff, og Kingsley Constable V2.

Noen som har erfaring med oppsettet, eller preampene jeg har sett på? Noen andre forslag til preamper/pedaler? 
Har digitale dingser som gjør det meste, og ønsker helst en analog preamp. (evt. en veldig enkel digital variant med gode amplyder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på om den har de midifunskjonene du vil ha, men den jeg har i racket mitt, er en engl e530, stereo rørpreamp. jeg liker den ihvertfall veldig godt.

https://www.engl-amps.com/assets/manuals/om_e530.pdf

så for meg at den var mest egnet for metal da jeg kjøpte den, men innså ganske kjapt at renlyd-kanalen med boost er nydelig for litt knekt renlyd, altså favorittlyden min. renlydkanalen uten boost virker svært ren, så den funker sannsynligvis godt til modifiserte signal.

den har en 1-watt amp innebygd, som også kan, til en viss grad, dra noen mindre kabinetter. men den er først og fremst en preamp. jeg bruker den sammen med en rivera stereo effektforsterker og en lexicon mx200 enkel klangmaskin (for reverben) og en marshall (1936)  2x12.

ganske god hodetelefonutgang også.

en kort video om den:

https://www.youtube.com/watch?v=Rg-5IRCg2lE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.