Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utrolig hva folk kaster. Jeg gjorde et funn


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med elektrisk gitar. Jeg vil ikke lenger være avhengig av forsterker. Noen år tilbake fant jeg en lekker gitar som skulle kastes på søppelhaugen. Utrolig hva folk kaster. Jeg så at det eneste som var galt var at oversaddelen var for lav. Så jeg spurte om jeg kunne få den i stedet for at den ble kastet. Da jeg kom hjem reparerte jeg gitaren og polerte den med møbelpolish. Jeg installerte også pickup og kjøpte skinnreim. Den har strat input uten at det har gått ut over lyden. Og den har jeg hatt mye glede av. Det er en Cort stålstrenger og den har nydelig lyd. Det er ufattelig at noen ville kaste den. 

Den har jeg spilt på i flere år og hatt mye glede av og den er fortsatt like god. Ingenting å klage på. Den holder også stemmingen veldig godt over tid også. Den var rett og slett et funn. 

Cort er kanskje ikke noe for de mest proffe men hvem sier at jeg er proff... Den holder lenge  for meg. 

image.thumb.jpg.2bfc02e027e7df1994f16c5604481827.jpg

Endret av Rottenikken
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt ok den sikkert, så lenge strengehøyden er justert bra. gyselig strat-inntak på den, da. hehe. men verdt prisen.....definitivt. du har vært heldig.

en kompis av meg fikk (ja, jeg mener fikk) et hammond c3 med leslie 122 fra et bedehus som skulle kaste det, på begynnelsen av 90-tallet. det var i god stand. tenk det! i noen tilfeller har folk ikke i det hele tatt noen aning om verdi på ting de kvitter seg med. litt mindre grad nå, etter at internett har blitt allemannseie, men likevel....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, kongssund_ skrev:

Anbefaler en elgitar med høyttaler innebygd, da slipper man de irriterende forsterkerne

 

Ja. Og oppladbar. Så kan man spille der det ikke er strøm

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Audun skrev:

Ser ut til at du mangler stolpinne til g-strengen. Hva har du festet den med?

Stolpinnen mangler ikke. Den har knekt.den står nedi.  Men den sitter godt så... jeg bytter den når jeg skal ha nye strenger. 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.