Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD Fender Jazzmaster Ultralight


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet til meg denne lille, men store forsterkertoppen. Den er relativt sjeldent å se på finn og jeg har kun hatt en kort test av den for en stund siden. Jazzmaster skal være transistorutgaven av Twin. 

Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med denne😊
51450B11-C1CA-4E92-91AA-29C864073989.thumb.jpeg.e9187db183e2db063e773ca95f42dc20.jpeg
Spesifikasjoner:

Type: Solid State
Output: 250 Watts Into 2 ohms
Ohms: 2 ohms
Speakers: None (Recommended Enclosure: Jazzmaster Ultralight 112 enclosure)
Channels: 2 Channels (Normal and Drive)
Features:
High- and Low-Gain Inputs
Professional XLR Line Output with Level Control and Ground Lift
3-Band EQ in Each Channel
Headphone Output
Tuner Output with Mute
DSP Effects (Reverb, Delay, Chorus, Flange, Vibratone, Tremolo, and Combinations)
Tube-Emulated Overdrive
3-Button Footswitch for Channel Selection, Normal FX, Drive FX On/Off
Patented Magnet Docking System Allows Secure Attachment of Amp to Jazzmaster
Ultralight Speaker Enclosure
Switchcraft(R) Locking Speaker Connectors (Compatible with Neutrik(R) Speakon(R))
Voltage Selector Switch for Worldwide Use (with Approved Power Cord)

16 DSP Stereo Effects Per Channel, Instrument Channel:
Select from 16 variations of 9 types of effects using the FX SELECT knob. Variations are defined going clockwise around the knob:
CHORUS 1 Slow
CHORUS 2 Fast
CHORUS + DELAY Fast + ~330ms
CHORUS + REVERB Slow + Room
FLANGE 1 Slow
FLANGE 2 Fast
TREMOLO 1 Low Intensity
TREMOLO 2 High Intensity
VIBRATONE Rotary Speaker
DELAY 1 ~130ms (Slapback)
DELAY 2 ~330ms
DELAY 3 ~450ms
REVERB 1 Room
REVERB 2 Hall
REVERB 3 Spring
REVERB + DELAY Room + ~300ms

Mic Channel: Select from 16 variations of 9 types ofeffects using the FX SELECT knob. Variations are defined going clockwise around the knob:
CHORUS 1 Slow
CHORUS 2 Fast
CHORUS + DELAY Fast + ~330ms
CHORUS + REVERB Slow + Room
FLANGE 1 Slow
FLANGE 2 Fast
TREMOLO 1 Low Intensity
TREMOLO 2 High Intensity
VIBRATONE Rotary Speaker
DELAY 1 ~130ms (Slapback)
DELAY 2 ~330ms
DELAY 3 ~450ms
REVERB 1 Room
REVERB 2 Hall
REVERB 3 Spring
REVERB + DELAY Room + ~300ms

Controls:
Channel (1):
Input 1 and 2,
VOICE switch (for Normal or Twin voicing)
Volume,
Treble,
Mid,
Bass,
FX Level,
FX Select,

Channel (2):
Channel Select switch,
Gain,
Volume,
Treble,
Mid,
Bass,
FX Level,
FX Select,
Tuner/Mute Switch,
Headphone Jack

Covering: Black Anodized Aluminum with Maple Side Panels and Top Trim Strips, Finished in Sunburst

Weight: 7.5 lbs (3.40 Kg)

Dimensions:
Height: 4 in. (10.16 cm)
Width: 12 in. (30.48 cm)
Depth: 8.25 in. (20.9 cm)

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig navnevalg. Fender Jazzmaster gir liksom litt andre assosiasjoner. Hva ved den er det som gjør at den betraktes som en transistorert Twin Reverb? Det gikk forresten ikke så bra sist Fender prøvde seg på det konseptet (i 1967), det var vel nettopp Fender Solid State Twin Reverb som ga transistorforsterkere ufortjent dårlig rykte, takket være dårlig byggekvalitet.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som gjør at den kalles det. Har kun hørt det fra en garva jazzgitarist.

Det er jo ikke sikkert at denne forsterkeren er for alle, men til mitt bruk er den helt innafor. Den tar liten plass og spiller fint og høyt. Jeg bruker ikke høyttaleren som følger med, men 112 eller 210 kabinetter bestykket med Jensen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
    • Det ligger nok mye der ja, og ser man på Fender, har tilsvarende skjedd der.
    • Påstand: ekstemt lav dollarkurs i den perioden gav oss kunstig lave priser på Gibson. 
    • Tja... De har jo gått opp og ned selvsagt. Men se 2012/13 priser brukt. Kjøpte R7 brukt til 13000, med kvittering på 18000 ny. Og R8 lå fra 18-22 brukt(ikke nødvendigvis de «fryktede» 2012 modellene)  Men brukt CS, CC har jo blitt spinnvilt.  Noe sier meg de vil fortsette å stige mtp priser på nye CS og kommende ML
    • At prisene har skutt i været, er vel bare delvis sant? Les Paul Standard kostet vel over 30k for et par år siden? Nå får du '50s og '60s Standard for rundt 25k. Men ja, dyrt er det jo uansett. CS Reissues har steget betydelig, og jeg kan se for meg at Murphy-lab gitarer ikke akkurat kommer med kampanjepriser. 😅
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.