Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD Fender Jazzmaster Ultralight


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet til meg denne lille, men store forsterkertoppen. Den er relativt sjeldent å se på finn og jeg har kun hatt en kort test av den for en stund siden. Jazzmaster skal være transistorutgaven av Twin. 

Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med denne😊
51450B11-C1CA-4E92-91AA-29C864073989.thumb.jpeg.e9187db183e2db063e773ca95f42dc20.jpeg
Spesifikasjoner:

Type: Solid State
Output: 250 Watts Into 2 ohms
Ohms: 2 ohms
Speakers: None (Recommended Enclosure: Jazzmaster Ultralight 112 enclosure)
Channels: 2 Channels (Normal and Drive)
Features:
High- and Low-Gain Inputs
Professional XLR Line Output with Level Control and Ground Lift
3-Band EQ in Each Channel
Headphone Output
Tuner Output with Mute
DSP Effects (Reverb, Delay, Chorus, Flange, Vibratone, Tremolo, and Combinations)
Tube-Emulated Overdrive
3-Button Footswitch for Channel Selection, Normal FX, Drive FX On/Off
Patented Magnet Docking System Allows Secure Attachment of Amp to Jazzmaster
Ultralight Speaker Enclosure
Switchcraft(R) Locking Speaker Connectors (Compatible with Neutrik(R) Speakon(R))
Voltage Selector Switch for Worldwide Use (with Approved Power Cord)

16 DSP Stereo Effects Per Channel, Instrument Channel:
Select from 16 variations of 9 types of effects using the FX SELECT knob. Variations are defined going clockwise around the knob:
CHORUS 1 Slow
CHORUS 2 Fast
CHORUS + DELAY Fast + ~330ms
CHORUS + REVERB Slow + Room
FLANGE 1 Slow
FLANGE 2 Fast
TREMOLO 1 Low Intensity
TREMOLO 2 High Intensity
VIBRATONE Rotary Speaker
DELAY 1 ~130ms (Slapback)
DELAY 2 ~330ms
DELAY 3 ~450ms
REVERB 1 Room
REVERB 2 Hall
REVERB 3 Spring
REVERB + DELAY Room + ~300ms

Mic Channel: Select from 16 variations of 9 types ofeffects using the FX SELECT knob. Variations are defined going clockwise around the knob:
CHORUS 1 Slow
CHORUS 2 Fast
CHORUS + DELAY Fast + ~330ms
CHORUS + REVERB Slow + Room
FLANGE 1 Slow
FLANGE 2 Fast
TREMOLO 1 Low Intensity
TREMOLO 2 High Intensity
VIBRATONE Rotary Speaker
DELAY 1 ~130ms (Slapback)
DELAY 2 ~330ms
DELAY 3 ~450ms
REVERB 1 Room
REVERB 2 Hall
REVERB 3 Spring
REVERB + DELAY Room + ~300ms

Controls:
Channel (1):
Input 1 and 2,
VOICE switch (for Normal or Twin voicing)
Volume,
Treble,
Mid,
Bass,
FX Level,
FX Select,

Channel (2):
Channel Select switch,
Gain,
Volume,
Treble,
Mid,
Bass,
FX Level,
FX Select,
Tuner/Mute Switch,
Headphone Jack

Covering: Black Anodized Aluminum with Maple Side Panels and Top Trim Strips, Finished in Sunburst

Weight: 7.5 lbs (3.40 Kg)

Dimensions:
Height: 4 in. (10.16 cm)
Width: 12 in. (30.48 cm)
Depth: 8.25 in. (20.9 cm)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig navnevalg. Fender Jazzmaster gir liksom litt andre assosiasjoner. Hva ved den er det som gjør at den betraktes som en transistorert Twin Reverb? Det gikk forresten ikke så bra sist Fender prøvde seg på det konseptet (i 1967), det var vel nettopp Fender Solid State Twin Reverb som ga transistorforsterkere ufortjent dårlig rykte, takket være dårlig byggekvalitet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som gjør at den kalles det. Har kun hørt det fra en garva jazzgitarist.

Det er jo ikke sikkert at denne forsterkeren er for alle, men til mitt bruk er den helt innafor. Den tar liten plass og spiller fint og høyt. Jeg bruker ikke høyttaleren som følger med, men 112 eller 210 kabinetter bestykket med Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.