Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ABC Switch. Hva finnes? tips og råd.


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ABC switch. Det er ikke veldig mye på markedet og det jeg umiddelbart finner er Morley (skeptisk) og Lehle (dyrt men bra).

Planen er å lage et enkelt brett som går fra gitar( akkert, 12 str. akkert og mandolin) til tuner, boost og reverb videre til ABC switch for å switche mellom de tre ulike instrumentene, og videre til 3 DI-signal.  Alt for å unngå ledningkrøll mellom tre instrumenter ;)

Sett litt på Musikding og slikt, men det ser så enkelt ut. Trenger man slike ting som iso-utganger og fancy smansy ting som Lehle tilbyr eller funker enklere løsninger til slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke svare deg konkret, da jeg ikke besitter fasit selv. Men generelt er vell regelen slik at dersom du bare skal switche fysisk mellom 3 gitar, så ser jeg ikke behov for galvanisk isolering.

Behovet oppstår først når du skal splitte et signal i 2, for eksempel 1 gitar og 2 amper samtidig. Da isolerer du for å kvitte deg med støy, dvs at ikke ampene forstyrrer hverandre. 

EDIT : ABC switchen bør vell kanskje settes før pedalene, hvis jeg forstår oppsettet riktig? Eller tenker du at i det du f. Eks velger akkert, så switcher du samtidig til riktig DI signal? 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke sånn ja. Den eneste løsningen jeg kommer på er så enkel som mulig, med 3 switcher samt 3 jack in, 3 jack ut og evt 2 Jack in/ut for pedalene dine slik at de kan integreres i boksen. 

Hadde du hatt 2 gitarer, så kunne du enkelt løst det med en enkel switch som toggler mellom A og B, der kun en gitar er på om gangen. Men når du har en tredje inkludert, så kommer ikke jeg på noe løsning annet enn at du må skru hver gitar av før du skrur på neste individuelt. Mulig andre har forslag, hvis det er en viktig funksjon for deg. 

Det beste er kanskje å få inn 9V og dioder for å indikere hvilken modus boksen er i. Alt dette får du hos Musikding. 

EDIT, mulig du må modde ABC switchen fra Musikding for å få 3 separate DI utganger i tillegg. Men det bør jo kunne løses. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Troll said:

Hadde du hatt 2 gitarer, så kunne du enkelt løst det med en enkel switch som toggler mellom A og B, der kun en gitar er på om gangen. Men når du har en tredje inkludert, så kommer ikke jeg på noe løsning annet enn at du må skru hver gitar av før du skrur på neste individuelt. Mulig andre har forslag, hvis det er en viktig funksjon for deg. 

Du kan gjøre det med to switcher. En som toggler mellom A og B, og en som toggler mellom A/B og C. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.