Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kahler-tremolo


Skullkrusher

Anbefalte innlegg

Jeg har en gitar på vei i posten med Kahler-tremolo (top-mount) og vet ikke helt hva jeg skal forvente. Noen hyller Kahler, andre får de ikke til i det hele tatt. Noen sier de ryker strenger en gang i uken, mens andre sier de omtrent alle ryker strenger. 

Har noen av dere gitarer med Kahler? Hadde vært interessant å høre deres erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en gitar med Kahler en liten stund. Syntes det funkerte helt fint. Stabilt og tight system. 
Men satte meg aldri skikkelig inn i det, og brukte det ikke nok til å kunne konkludere noe særlig mer enn det. 

Foretrekker dog en FR, men de er jeg jo vandt med, så kan like gjerne være derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er fra 2005 og kom med Kahler originalt. Lite båndslitasje (på bildene), så antar at Kahleren heller ikke er helt utslitt. Så lenge det er nogenlunde stabilt og strengene ikke ryker så skal jeg fint klare å leve med forskjellene i forhold til en Floyd Rose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EvenKnudsen skrev:

Hadde Kahler Steeler på en eldre Anderson Drop Top jeg hadde for noen år siden, uten tvil den beste floyd'en jeg har vært borti :)

 

Samme her.

Jeg kjøpte Neal Schons gamle TA Classic med en slik!

Skal sies at Gotoh 1996 er der oppe og.

Tradisjonell Kahler holder jeg meg langt unna😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt Kahler noen dager nå, både akustisk hjemme, med øvingsamp og med 120W 5150-topp på øvingslokalet. Erfarer ikke at den gir noe mindre sustain og tone enn andre gitarer med tremolosystem. Den låter høyere akustisk enn USA Standard Stratocasteren min, f.eks. Den holder stemminga bedre enn både OFR og FR1000-gitarene mine. Eneste jeg har å utsette på den er at armen er kort, rekkevidden ikke er like stor og tilgjengelig som på FR og at man ikke kan lage "flutter"-lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎10‎.‎2019 den 10.23, Skullkrusher skrev:

Gitaren er fra 2005 og kom med Kahler originalt. Lite båndslitasje (på bildene), så antar at Kahleren heller ikke er helt utslitt. Så lenge det er nogenlunde stabilt og strengene ikke ryker så skal jeg fint klare å leve med forskjellene i forhold til en Floyd Rose. 

Er nok betydelig verre når de er fra 80 tallet.....Har faktisk nyere  Kahler på en Tribal V  . Drar den kanskje frem en dag og prøver hvis jeg finner den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Debris skrev:

Skal du finne ut det må du jo høre samme gitaren med Kahler og så et annet system.

Det har jeg gjort!

Hvis man må a/b-teste for å høre forskjell er det iallfall ikke verre enn at jeg fint kan leve med det :) Hører med til historien at jeg spiller high gain 90% av tiden, spesielt med V-gitarer.

4 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Er nok betydelig verre når de er fra 80 tallet.....Har faktisk nyere  Kahler på en Tribal V  . Drar den kanskje frem en dag og prøver hvis jeg finner den .

Gjør det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kahler på fire av gitarene mine, to av de er faste, mens de to siste er "flytende". Aldri opplevd å ryke strenger med de og synes de fungerer veldig bra. Dog gjør jeg aldri massevis av dive bombs.

En av fordelene med Kahler er at man kan palm mute uten at man trenger å tenke over at man klemmer Kahleren ned så alle strengene blir ustemt, slik som kan skje med en Floyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.