Web Analytics
Jump to content

Gibson LP Studio elektronikk (PCB)

Recommended Posts

Har en 2012 modell Gibson LP Studio. Den har vært en drømmegitar og har funket 100% siden jeg fikk den ny fra butikken. Plutselig i dag så skurrer den helt vilt i alle 4 potmeterne! For en uke siden var den helt fin. Dette er modellen med coiltap på begge humbuckerne, med 2 stk push pull volum pot. Har sprayet litt nå, men hjelper lite. Regner med at jeg må bytte alle pot'ene. Men denne modellen har jo printkort med all elektronikken montert.. Hva gjør folket med sånne? Kjøper nytt PCB komplett? Hvor får man tak i nytt da? Eller river ut hele greia og erstatter med tradisjonelt opplegg?

Edited by askret
  • Sad 1

Hørtes voldsomt ut med 1400kr + frakt for noen potmetre. 
Ville kjøpt et ferdiglaget harness av noen som kan det, mener å huske at noen her på forumet spesialbestilte dette. Kan umulig tenke meg at det koster mer enn et par hundrelapper for et par gode potter med coiltap, hvertfall under tusenlappen. 

• Like 1

Javel, siste nytt herfra! Sprayet godt tirsdag, og plukket gitaren frem igjen i dag. Samme kabel, samme amp, samme pedalbrett... Ikke en eneste ulyd, stille som graven der det skulle være stille. Kanskje den bare skrek etter å bli brukt mer??

• Like 3
  • Confused 1

Hmmm---det jo være en feil som kommer og går . Slike feil er utrolig morsomme å få med bilelektronikk .

Du får bare vente og se om det kommer tilbake . At alle 4 pots er dårlige og så blir alle bra bare med spray er rimelig sjelden . Kanskje sprayen har hjulpet på noe annet i slengen.