Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP Studio elektronikk (PCB)


Anbefalte innlegg

Har en 2012 modell Gibson LP Studio. Den har vært en drømmegitar og har funket 100% siden jeg fikk den ny fra butikken. Plutselig i dag så skurrer den helt vilt i alle 4 potmeterne! For en uke siden var den helt fin. Dette er modellen med coiltap på begge humbuckerne, med 2 stk push pull volum pot. Har sprayet litt nå, men hjelper lite. Regner med at jeg må bytte alle pot'ene. Men denne modellen har jo printkort med all elektronikken montert.. Hva gjør folket med sånne? Kjøper nytt PCB komplett? Hvor får man tak i nytt da? Eller river ut hele greia og erstatter med tradisjonelt opplegg?

Endret av askret
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes voldsomt ut med 1400kr + frakt for noen potmetre. 
Ville kjøpt et ferdiglaget harness av noen som kan det, mener å huske at noen her på forumet spesialbestilte dette. Kan umulig tenke meg at det koster mer enn et par hundrelapper for et par gode potter med coiltap, hvertfall under tusenlappen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, siste nytt herfra! Sprayet godt tirsdag, og plukket gitaren frem igjen i dag. Samme kabel, samme amp, samme pedalbrett... Ikke en eneste ulyd, stille som graven der det skulle være stille. Kanskje den bare skrek etter å bli brukt mer??

  • Liker 3
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm---det jo være en feil som kommer og går . Slike feil er utrolig morsomme å få med bilelektronikk .

Du får bare vente og se om det kommer tilbake . At alle 4 pots er dårlige og så blir alle bra bare med spray er rimelig sjelden . Kanskje sprayen har hjulpet på noe annet i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.