Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - LTD EC-1000 Deluxe


tg1

Anbefalte innlegg

Etter MYE om og men med selgeren, som brukte ca. ett døgn på å besvare meldinger, og som ikke skjønte hvordan han skulle sende gitar i posten...fikk jeg han til å levere den til en kompis av meg, som tok seg av resten av shippingen. (Annonsen var for øvrig nevnt i beste og verste finn annonser-tråden.)

Uansett! I dag kom den ihvertfall. Jeg var forberedt på at det ville være en del rengjøringsjobb (noe som var riiimelig tydelig på finn-bildene), men hadde ikke trodd at det skulle være SÅ ille. ?
Gripebrettet var helt innsauset med gammel dritt, bånda var helt matte (dog ikke spesielt slitt), all hardware var mildt sagt støvete og stygt, strengene et kapittel for seg. Gitaren bar rett og slett preg av å ikke ha blitt særlig godt tatt vare på. Heldigvis var den hel og fin under all møkka.

Jeg begynte med å plukke av strengene, og gikk over gripebrettet med sånn passe fin scotch-brite for å få bort møkka. Gikk deretter over alle bånd med scotch-brite og Autosol, og til slutt satte jeg inn gripebrettet med Dunlop lemon oil. Mattet ned baksiden av halsen (som hadde blank-hvit lakk, slik som resten av gitaren). Gikk over hele gitaren med rengjøringsmiddel, og fikk den rent så pen til slutt.

Satte på nye NYXL 11-49 strenger, skiftet batteri og tunet den opp. Halsen hadde alt for mye relief og broa var alt for høy, så truss rod ble justert til nesten flat hals, og broa til passe lav action :) 

Jeg kjente umiddelbart at dette er en gitar jeg kommer til å trives godt med. EMG-pickupene (81/85) (Edit: eller er det 60 i halsposisjon? Nå ble jeg usikker..) gjør jobben som tiltenkt, og jeg gleder meg veldig til bandøving i mårra :D 

 

"Unboxing" - all skitten vises heldigvis ikke så godt på bildet...IMG_2195.thumb.jpg.f7fe65faaf732fa72ce10f1fad4d9009.jpg

Gjett hvilket av båndene som er polert og ikke..
IMG_2197.thumb.jpg.34bb58ff8c6c09ad6f04175c3b2f6c1e.jpg

 

Liker bindingen og inlays-ene på halsen veldig godt :) 
IMG_2198.thumb.jpg.463c9ce42d474c12150f60e87cd33840.jpg


IMG_2201.thumb.jpg.9f2086edeb706051274a02e125f1b1fe.jpg

IMG_2202.thumb.jpg.55b7303c58c7334653b5666c23425e8e.jpg

1072827007_IMG_2200(1).thumb.jpg.55a7cf2379c09b2903792e262b69fead.jpg

Endret av tg1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jonta skrev:

Gratulerer med fin gitar, har selv en M-1000. Er du heldig med modellen er den på høyde med ESP. Hvilket år?

Takk! Ser ut for å være en '07. Serienr. starter ihvertfall med W07..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en meget god gitar! 
Jeg har en i matt svart selv som jeg kjøpte for et par måneder siden. Fantastisk flott instrument, definitivt høy kvalitet på disse :)

Jeg syns naturligvis at ESP'en føles mer high end enn EC-1000 da jeg har begge deler, men EC-1000 kostet 2x mindre og er ganske tett opp mot ESP-kvalitet. Det er riktignok to helt forskjellige gitarer, selv om de ser prikk like ut og den ene er en "rimeligere versjon" av den andre. EC-1000 bærer litt mer preg av Les Paul, mens Eclipsen føles mer som en blanding av en superstrat og Les Paul. 

Begge meeeget flotte instrumenter som gjør mye mer enn metal! :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Troll skrev:

Gratulerer med en meget god gitar! 
Jeg har en i matt svart selv som jeg kjøpte for et par måneder siden. Fantastisk flott instrument, definitivt høy kvalitet på disse :)

Jeg syns naturligvis at ESP'en føles mer high end enn EC-1000 da jeg har begge deler, men EC-1000 kostet 2x mindre og er ganske tett opp mot ESP-kvalitet. Det er riktignok to helt forskjellige gitarer, selv om de ser prikk like ut og den ene er en "rimeligere versjon" av den andre. EC-1000 bærer litt mer preg av Les Paul, mens Eclipsen føles mer som en blanding av en superstrat og Les Paul. 

Begge meeeget flotte instrumenter som gjør mye mer enn metal! :)

Tydelig at dette er en påkostet modell ja. Kostet vel rundt 9000 ny? At ESP-en er enda mer high end kan man vel ikke annet enn forvente, nei :) 
Har aldri eid en Gibson LP, men hadde en stund en Epiphone LP Custom Pro, og liker LTD-en mye bedre enn den. Trives godt med den litt tynnere kroppen som LTD-en har. Nå er det en god stund siden jeg solgte Epi-en, men det virker som LTD-en også er mer lettspilt (for meg ihvertfall). Notene flyter liksom mer av seg selv, uten at jeg klarer å forklare det på noen mindre abstrakt måte ? 
 

5 minutter siden, Affen skrev:

Flott øks, grattis!!!!

Tusen takk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Troll skrev:

Jeg har Epi LP custom til sammenligning. LTD er definitivt flere hakk opp i både kvalitet og lyd! Det er nok kombinasjonen av slankere hals, extra large jumbo frets, god action og god lyd som gjør de så lettspilte 1f601.png

Er på jakt etter en EC-1000 med SD pickups. Har en med LTD EMG, og det holder til mitt bruk ? Har ikke testet 59/66 enda, nysgjerrig på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har GFS Vintage 59 i hals og Gibson Burstbucker i min. Skal bytte ut burstbuckeren i noe alla Seymour Duncan SH5 eller Dimarzio Tonezone. 

Det er ikke lett å bytte fra aktive til passive på disse.. Må nok borre opp hull fra bridge til jord for å få den jordet. Litt styr ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Troll skrev:

Jeg har Epi LP custom til sammenligning. LTD er definitivt flere hakk opp i både kvalitet og lyd! Det er nok kombinasjonen av slankere hals, extra large jumbo frets, god action og god lyd som gjør de så lettspilte 1f601.png

Du har nok rett i det. :) Ble aldri helt venn med Epi’n. Brukte LTD’n på øving i kveld, og det var suksess fra første powerchord, både mtp lyd og spillbarhet. Veldig veldig fornøyd ?

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.