Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

10" til tungrock og metall?


jonta

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, germaniumkid skrev:

Denne har jeg troen på:

Edit: eller andre Neodymium-speakers for å få ned vekt i et kabinett ;)

https://celestion.com/product/155/Neo_Creamback/

Ja, sparer 1.6 kg her. Ikke avskrekkende pris heller ca. 1400,- Har du hørt på det?

18 minutter siden, Æljen skrev:

1x12" V30 som jeg har veier 17kg men det er ikke avskrekkende. Toppen i ene handa og kabbet i andre.
Jeg er i allefall ferdig med 4x12 frem til man får roadies :)

Mitt 4X12 blir stående i øvingslokalet, blir knapt flytta på mellom rommene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiller ikke jeg så mye metal og det bandet som kanskje er nærmest har roadies, ergo ingen bekymringer. 

I alle andre sammenhenger, altså hvor jeg må drasse på amp selv, bruker jeg den i videoen. Jeg har en rygg som man kjenner man har og derfor har vekt blitt en større issue enn jeg skulle ønske. Fordelen er at den faktisk låter bra. Hovedbruken er i et band som lefler med keltisk folk, mest trad og mandolin, men også litt Dropkick og Flogging Molly. En Bogner Uberschall hjelper til der. Ellers har jeg faktisk også brukt denne på bass med hell i et visepop-prosjekt med trommer uten at noen reagerte på at det ble feil. 

Tviler på at akkurat denne dekker behovet i et massivt metallband, men de har andre modeller, både kabinett, topper og comboer,  og et par artige endorsers som spiller fort og hardt ;)

Kick ass swiss army knife/grab and go-amp. 

 

 

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.