Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS S2


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

Sjeldent, men fikk plutselig PRS-Gas, da spesielt på disse rimeligere S2 variantene og helt konkret den avbildede modellen.

Er det forumitter som sitter på erfaringer når det kommer til disse rimeligere USA modellene? Ser det har gått noen Mira her og den er vel egentlig ikke så ulik denne sånt konstruksjonsmessig. 

 

Fyr løs! 

 

s-l1600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brekkvasselven skrev:

har ikke testet den der, men hvorfor ikke gå for en brukt Mira? Har en som er fabelaktig selv. Er det ikke billigere mikrofoner og slikt på s2?

Etter hva jeg har forstått er også Mira en del av S2-serien. Jeg har ikke vært så begreistret for utseende på Mira. Ser litt butt og stutt ut, men tipper om man har erfaringer med Mira er det nok ikke så langt fra denne. 

Er veldig svak for metallic-type finisher og det er nok det som trekker meg litt mot disse. Litt sånt anti-møbel-PRS ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å teste en S2 singlecut. Hadde en Mira, som var vanvittig god. Ekstremt resonant og livlig. Klarte desverre ikke å venne meg til hverken kroppsfasong eller farge, så solgte den. En sort S2 singlecut derimot tror jeg ville gjort seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fik tak i en rimelig Mira som hadde vært demomodell i våres til ca 60% av nypris. Helt som ny. Jeg har ikke testet Core-PRS så jeg kan ikke sammenlikne med dem, men båndjobb og finish er ihvertfall svært godt utført. Med 2,8 kg er det den letteste elgitaren jeg har eid. Svært resonant og livlig instrument. Pickupene har mye diskant og "luft" til å være humbuckere, ingen "mud" her. Får du tak i en godt behandlet en til god pris er det svært mye gitar for pengene. Selv til nypris er de verdt pengene når man ser hva Fender og Gibson tar seg betalt for sine US-produserte gitarer. For meg er det en svært allsidig arbeidshest og med coilsplittinga kan den dekke alt fra køntritwang til langt tyngre saker.

Endret av Brötthäst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.