Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra butikk med fine deler og bodier. Slipper porto fra USA


Anbefalte innlegg

https://www.customworldguitarparts.com/default/ 

Her har de mye fint. Se særlig bodier er fine, til og med Tele thinline med ferdig finish. Overkommelige priser også. Og det er i Europa så portoen går an, selv til norge.

Denne anbefaler jeg også. Den har veldig stort utvalg. Engelsk språk i tillegg til Nederlandsk. 

https://www.tonefactory.nl/ 

Dette er min stil.

_1_3_19.jpg

 

 

_1_3_15.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor det er laget. Den nederste linken (tonefactory) selger nesten bare kropper i kvalitet som sikkert er like bra som warmoth og alle kroppene består av kun to sammenlimte trestykker. Da snakker vi Or og Swamp ash etc. Da er det ikke Basewood. De koster litt mer men ikke mer enn en mim fenderbody. 

Bodiene til customworldguitarparts er et alternativ til GFS bodier og koster ca 80€ i snitt og Tonefactory er et alternativ til Fender bodier og koster ca 170€ og opp. (ulakkert koster 131€)

De gode kroppene er på Tonefactory. Den kroppen under er Alder, 2-piecebody, og det er 61 shaping. Den koster 196,50€ og er et alternativ til en Fender american body eller Warmoth. De gode kroppene ligger på ca 190€ i snitt, ofte i Alder. 

bsa3t.jpg

 

For de som vil lage finishen selv (noe man sparer ca 60€ på. 131€ ) Dette er en 2-piece body i Or med Hardtail i 61 shaping. bsant.jpg

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor du får all sammenligningsgrunnlag fra. "Tonefactory" er antakeligvis ikke noe mer fancy enn at de er laget på samme fabrikk og av de samme maskinene og folkene som lager kropper for for eksempel Guitarfetish.... (Ja, fabrikken lager gitardeler av forskellig kvalitet/pris). Hvordan du kan sammenligne med Warmoth uten å ha hatt, meg bekjent, verken en Warmoth- eller Tonefactory-kropp, er..., eh, litt rart.

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligningsgrunnlag er folk som har erfaring med de. Jeg snakker nederlandsk og er på nederlandsk forum også. Det er 2-piecebody i eldelt treverk og mye bedre nøyaktighet i arbeidet med fasongen enn GFS. Ikke noe basswood eller vanlig billig lønn heller. Guitarfetish kan være sammenlimt av fire fem biter og mindre edelt treverk mens her er det to biter i Alder og Swamp ash. Nøyaktigheten på fasongen er meget høy også, bedre enn GFS. Dessuten er jeg på Nederlandsk forum og de sier i allefall de ikke at dette er GFS kvalitet. Jeg har hør noe helt annet der. Jeg har forhørt meg. Dette har jeg hørt at er samme kvalitet som en god fender. Jeg baserer ikke dette på egne meninger. Jeg har hørt at kvaliteten på disse er sammenlignbart med Fender. Det er andre som har sagt det.

Hva baserer du din mening på?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Edelt treverk" på en av de mange gitarfabrikkene i Kina er ikke det samme som "edelt treverk" som tas i bruk på de sikkert ganske så mye mindre lokalene til Warmoth. :) Sier ikke at det ikke lages instrumenter i Kina med prima treverk, men jeg er ytterst betenkelig med å klassifisere treverket som en finner i disse Tonefactory-kroppene som "edelt". 

Selv sverger jeg til edelgran. Som juletre, vel å merke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonefactory sine bodier er ikke laget i kina. De to øverste bildene er kinabodier men Tonefactory importerer ikke derifra. De er laget i Belgia.

Hva baserer du teorien om at alt som ikke er Warmoth eller Fender er laget i Kina på, eller at for eksempel Belgiere, som her, ikke er like dyktige som de i USA?

 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. så alle på forum som lager bodier selv av eget treverk som ikke er importert fra USA lager altså bare dritt. Skjønner. Og igjen - de er importert fra Belgia.

Meningen med denne tråden var å tipse om gode butikker. Men de har annet, for eksempel hardware fra Kluson, Wilkinson, Gotoh etc og til og med FENDER. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere kan lage gode bodier av norsk furu, da kan man vel lage gode bodier av or i fra andre land også...

Kan dere legge fram beviser for at det brukes dårlige materialer? I så fall, hvilke? Det blir jo agressivitet hvis jeg sier at noe annet enn Fender eller Warmoth er like bra. Hvorfor det?

Dette er altså de gode kroppene: Fender, Warmoth og de som lages på gitarnorge unntatt av meg. ALT annet er bæsj.

Men nå gidder ikke jeg mer. Dere har fått to linker som gir mye lavere porto enn fra USA og det var poenget. De har annet enn bodier også.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rottenikken skrev:

Hvis dere kan lage gode bodier av norsk furu, da kan man vel lage gode bodier av or i fra andre land også...

Hva @lokmundsa...

Ingen har sagt at delene du refererer til er dritt.

Skulle likt å vite hvor i Belgia disse er laget. Disse ser jo ut som hvilken som helst asiatisk off-the-rack gitarkropp. Mulig jeg tar fullstendig feil, men eksisterer det i det hele tatt noen gitarfabrikk som produserer gitardeler i stor skala i Belgia? For å holde prisene på det nivået der er de nødt til å produsere mange og med produksjonskostnader som jeg ikke tror det er mulig å få til her i Europa. 

Hvis vi holder fast ved Belgia så tipper jeg at de i første omgang importeres til Belgia fra ett eller annet sted i Asia og deretter til andre land via forskjellige distribusjonskanaler. "Tonefactory" er nok også ett av mange navn som disse delene markedsføres som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.