Web Analytics
Jump to content

Problemer med gitarhalsen!!!!!

Telemaster
 Share

Recommended Posts

Hallo! Jeg har en Fender Telecaster Mexico-modell. Problemet med den er at halsen vrir seg hele tiden!(Halsen vrir seg slik at strengene går innpå båndene fra 1-4 bånd) Den er sinnsykt ømfintlig på luftfuktigheten. Har hatt den til justering hos forhandleren 3 ganger nå på de siste 3 månedene, og det samme skjer hver gang. Halsen på gitaren vrir seg etter en dag eller to. Dette er blitt et "kronisk" problem for gitaren, det skjer ved hver eneste forandring i luftfuktighet. Har prøvd å flytte gitaren rundt i hele huset, men problemet kommer alltid tilbake. Har en annen el-gitar også, og den står i det samme rommet(ene) og den vrir seg aldri. Er det noen som vet råd om hva jeg skal gjøre med dette, jeg trenger desperat råd for å bli kvitt dette problemet. Har snart ikke lommebok til å ha på gitaren :cry:

Hallo! Takk for alle svar! Ser ut som det blir en løsning. Tok en tur til musikkforhandleren igjen og gitarreperatøren har sagt han skal gi meg et lite kurs i hvordan man justerer halsen. Han skal også bestille en "hals-nøkkel" til meg, slik at jeg kan fikse gitaren min selv;)

Jeg bare lurer, hvor mye tror dere det vil koste for en ny brukbar hals?(en som er av god kvalitet)