Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tweed Case Relic


Anbefalte innlegg

Jeg har en Fender Tweed gitarkasse jeg tenkte tennte skulle få et mer old look (relic).

Hvorfor gjøre dette?                             Først og fremst fordi jeg elsker vintage og slitte gitarer osv. Gitaren som skal ligge oppi begynne å blir slitt, sakte men sikkert. Og da matcher ikke kassa med gitaren. Sist men inne minst, jeg synes at gull er for mye bling, i hvert fall skinnende nytt... 

Jeg trenger forslag og litt veiledning. 

Jeg har lest på nett at folk bruker Amber Shellac på tweed stoffet (i USA) Hvakan jeg bruke som er lignende fra for eksempel Jula, Biltema eller Coop Bygg. Dette for å gjøre tweeden mørkere/mer oransj-ish. 

http://www.tdpri.com/threads/shellac-project-tweed-g-g-case.136809/

Hva kan jeg bruke for å pusse ned metallet som er gull? Vil ha bort den blinkende bling-bling looken....                                  Vil #0000 Stålull gjøre susen tro? 

 

 

Endret av pretty_zeeko
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MAa skrev:

Sjekk Fargerike, Jernia e.l., tror kanskje de fører Liberon. 

Jeg har kjøpt fra England, et par dager så har du det. 

Coob Obs har Liberon. Jeg er ganske blind på dette området.... 

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/maling-og-tilbehor/lakk-og-spray/liberon-800276?gclid=CIDYut_yh9ICFRqUsgod3mIIPw

men hvilken

Endret av pretty_zeeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å bruke en olje med litt rødsprit!

Mattet ned gullet (blinget).... Noe jeg må gjøre med noe annet enn 0000 Stålull fordi etter gnikking lenge på samme sted ble det bare enda mer bling..... Why? Må nok 240 sandpapir og litt Stålull etter det kanskje.

Lekte meg med forskjellige skrutrekkere og rifta og dunka kofferten. Nå ser den uskyldig og velbrukt ut. fornøyd så langt. 

Håndtak og fender plate er skrudd av på bildet.

Nå får vi vente å se etter det har tørket.... 

IMG_7553.thumb.JPG.1a85b03aa6639df8ad87fed146fe4bfc.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WelhavenT skrev:

Ah, var innom der via google og fant en Fender Pro til 1306,- + moms. Men det trenger jeg jo strengt tatt ikke 1f606.png

Prisene er ink. moms!!! Beste stedet å handle fra er gear4music! Love it?? Har sluttet å handle fra Norge siden denne siden er genial! Rask og billig levering! Alt er ink. moms og avgifter :) Kjøpte strymon Big sky for 900kr billigere enn i Norge ink frakt. 

Endret av pretty_zeeko
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.