Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Toll på gitardeler


Arkadian

Anbefalte innlegg

1 time siden, Evil_Caprino skrev:

En ting jeg lurer på. Må man ikke betale moms to ganger da? På nye ting altså. Først til det landet varen befinner seg og så i Norge. Ser ikke noe om at det er momsfritak på Ebay f.eks om man befinner seg i ett annet land enn varen.

Selvfølgelig skal du ikke betale lokal MVA når varen skal eksporteres til Norge, men ikke alle nettbutikker er like flinke til å håndtere dette. Man må passe på selv. Ebay praktiserer dette ulike avhengig av selger og betalingsformidling. I noen tilfeller betaler du faktisk både norsk MVA og ekspedisjons-gebyr som så så formidles til speditør som betaler inn norsk MVA. Andre nettbutikker er gjerne slik at prisene oppgis uten MVA når kunden oppgir å komme fra Norge. Isåfall får du pakken med oppkrav på MVA og ekspedisjonsgebyr om den håndteres via Bring, mens andre speditører gjerne sender kravet i form av en separat faktura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2017 at 22.01, Rottenikken skrev:

Vet du hva? Jeg bor i Nederland som er medlem av EU. Jeg betaler ALDRI import fra EU land jeg....1f61d.png

I Norge betaler vi heller ingen toll på instrumenter og utstyr, bare norsk moms og ekspedisjonsgebyr.

Når du kjøper fra andre EU-land må du betale den lokale momsen. Når vi i Norge f.eks kjøper fra Thomann i Tyskland slipper vi Tysk moms, men må betale norsk moms og gebyr til speditøren som håndterer papirmølla. Det eneste du slipper unna i samme tilfelle er ekspedisjonsgebyret for tollhåndtering siden det er fri flyt av varer i unionen.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.