Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGOD - New Guitar Ordered Day


vim

Anbefalte innlegg

Nå har jeg holdt på og kost meg i tre timer og ja, jeg må si at dette er en stayer!
Jeg var litt skeptisk til den tykke halsen, men glemte det fort underveis :)
Kombinasjonen av lyd akustisk, pickupene og håndtverket generelt imponerer.
Det finnes selvsagt mange med flere referanser enn meg, men jeg har lett høyt og lavt etter en betalbar LP som utmerker seg fra kobbelet i et par år og har tidligere hatt 4 selv (R7, R8 og Bonamassa sig.). Dette er en gitar helt på høyde med Bonamassaen, som jeg nok aldri skulle solgt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo helt glemt vitale data :)
Vekt: 3.72 kg (8.2 lb). Lett og fin.
Halstykkelse 1. tverrbånd: 24.16 mm (0.951 tommer), hvilket er omtrent som en slags standard R8.
Halstykkelse 12. tverrbånd: 26.3 mm (1.035 tommer), hvilket er et sted mellom en typisk R9 og en R8.
Halsen har relativt rund profil, med mye "skulder".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får avslutte (eller fylle på) denne masetråden om egen gitar med et lite lydklipp da.
Og ja, det er for høyt signal ut og det skurrer fint og flott. Og ja, det er første gang jeg tar opp noe. Og ja, det er sikkert gjort et eller annet nybegynneraktig i lagringen på Soundcloud. Og nei, det er ikke akkurat Bonamassa kvalitet på spillingen heller :)
Men lyden i disse Amber PAF kloningen liker jeg bedre og bedre...
JTM 45, TS808, TC Nova Delay og en Boss RC-3 bli omtrent sånn: 

 

Endret av vim
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vim skrev:

Får avslutte (eller fylle på) denne masetråden om egen gitar med et lite lydklipp da.
Og ja, det er for høyt signal ut og det skurrer fint og flott. Og ja, det er første gang jeg tar opp noe. Og ja, det er sikkert gjort et eller annet nybegynneraktig i lagringen på Soundcloud. Og nei, det er ikke akkurat Bonamassa kvalitet på spillingen heller :)
Men lyden i disse Amber PAF kloningen liker jeg bedre og bedre...
JTM 45, TS808, TC Nova Delay og en Boss RC-3 bli omtrent sånn: 

 

Sloe Gin meg inn i veggen, det der låt jævlig bra!

Vakkert, mann...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.